En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Jempajenny - 29 juni 2009 21:21

Känner mig helt slut nu ikväll... Solen och vinden vid stranden gjorde nog sitt till. Och naturligtvis körlektionen. Så nu ska jag krypa ner mellan lakanen och lösa ett Sudoku eller två.


Imorgon väntar 10-månaderskontroll på BVC vid 10.30 Vill ni gissa vikt och längd så är en liten fingervisning att sist vi var på kontroll vid 8-månader var Agnes mått 8970 g och 70,5 cm... 


Jag gissar på 9995 g och 74 cm.


God natt!

Av Jempajenny - 29 juni 2009 19:47

Jag har den stora äran att berätta att jag här på bloggen har startat ett samarbete med Sweet Funky. Så här presenterar sig Sweet Funky själva:


”Sweet Funky är en butik som säljer väl utvalda barnkläder och andra barnartiklar från många olika märken som tex Me Too, Molo, Diesel, Fixoni, Wheat, Freoli, Hunter, Hummel, Vingino och Tumble & Dry. Vi finns inte bara på webben utan även som fysisk butik i Täby utanför Stockholm. 


Vi har verkligen lagt ner vår själ i att skapa en unik atmosfär i butiken för att få våra kunder att trivas. Det ska kännas trevligt, enkelt och praktiskt att handla hos oss. Parkeringar finns precis utanför, man kan ta en espresso och barnen kan leka i vårt mysiga lekrum.

Vi som startat Sweet Funky heter Cecilie Brand Ahlström, Stephanie Oscarsson och Linda Strandberg.


Varmt välkommen till vår härliga lifestylebutik för barn på webben!


Being a kid is a lifestyle – LIVE LAUGH LOVE!”


Inte nog med att Sweet Funky saluför trendiga barnkläder till barn, baby och nyfödda, de har också inredning till barnrummet från t ex Polkadot design, en tuff tavelkollektion kallad Funkeez och härliga mammakläder från Boob.


Sweet Funky har en låg fast fraktkostnad på 29:- och dessutom kan man få sina varor inslagna i ett fint paket och leverat direkt till presentmottagaren. Det kallar jag service!


Och som grädde på moset har de nu dessutom stor midsommarrea med 30% rabatt på nästan hela sortimentet. Kika in hos Sweet Funky du också!




Snart kan du vara med i en tävling här på bloggen och vinna ett presentkort på hela 400:- i Sweet Funkys webbshop. Missa inte det!

Av Jempajenny - 29 juni 2009 18:53

Nu har man alltså klarat av sin allra första körlektion. Det gick väl sådär... Att köra Kinna/Skene är inga större problem, nu sitter växlingen ganska bra. Men jag fick typ en miljard motorstopp! Vi skulle testa start i backe och det gick verkligen åt skogen! Dels var jag inte alls van vid kopplingen på körskolans bil och dels så blev jag nervös när jag misslyckades gång på gång... Tillslut fick jag dock till en "rallystart"... Hmmm, det måste jag öva mer på. Vi ska försöka komma iväg i morgon förmiddag och träna på det innan lektionen i morgon eftermiddag.


Sambon är nere och lägger Agnes nu och sedan ska vi äta hemgrillade revbensspjäll och cole slaw. Gott!

Av Jempajenny - 29 juni 2009 16:10

Om en halvtimme börjar min första körlektion. Det är lite pirrigt, måste jag säga... Håll tummarna för mig!

Av Jempajenny - 29 juni 2009 15:47

Det var jättehärligt att komma ner till sjön i Holsljunga. Det fläktade lagom skönt och vattnet var så pass att barnen kunde bada. Agnes har nu alltså tagit sitt premiärdopp i sjön:

 

Det var skönt och lite läskigt för hon stod på näsan ner i vattnet ett par gånger. Men det var också roligt, speciellt att leka racerbåt. 

När man är på stranden får man självklart fika också och vi upptäckte att nektariner var en hit, både hos Agnes och Pelle. Dessutom höll det dem sysselsatta en bra stund. 

Så nu blir det att se till att vi har nektariner hemma. Agnes fick också smaka vattenmelon av Pelle och det var smaskigt värre! 


Jag tycker det är lite klurigt med lunchmat till Agnes när man är iväg så där. Har ni några bra tips?


Av Jempajenny - 29 juni 2009 10:32

God förmiddag!


Nu har mormor och morfar åkt hemåt mot östkusten och vi ska packa ihop oss här för att åka till Holsljunga och bada lite. Det blir en perfekt övningskörning för mig ut dit också. Naturligtvis träffar vi Martina och Pelle där. 


Ha en fin dag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards