En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

På upptäcksfärd

Av Jempajenny - 4 juni 2009 12:55

Nu är vi tillbaka. Har ätit lunch och väntar på att Martina och Pelle ska dyka upp.


Min dotter är konstig! På ÖF var hon inte hos mig mer än när hon satt i matstolen och fikade. Annars kröp hon runt till alla de andra bebisarna och mammorna. Hon till och med lämnade rummet och kröp iväg på en liten upptäcksfärd. Hon hittade en docksäng som var jättespännande. Nu till det konstiga. När vi är hemma här om dagarna, i en trygg miljö, bryter Agnes ihop om jag lämnar rummet. Hon ska vara precis bredvid hela tiden! Och då tycker jag att det är konstigt att hon i en okänd miljö, men okända människorn helt förnöjt kryper iväg och bryr sig inte ett dugg om var mamma är! 


Jag märkte på ÖF, att nu är gåendet inte långt borta. Hon tog flera steg alldeles självmant. Det verkar som om hon gör det när hon liksom glömmer av sig. Och sedan kommer hon på att hon inte har något att hålla sig i - och sätter sig på rumpan! Men hon är sååå duktig!

 
 
Jennie

Jennie

4 juni 2009 13:45

Ja visst är det märkligt, Edvin satt i knät på mina kollegor igår och brydde sig inte alls. Men när vi kommer hem och pappa tar honom och jag sitter bredvid, då blir han vansinnig...
Den outfiten blev ju super!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

4 juni 2009 14:03

Jag känner igen det där. Martin blir jätte ledsen om jag försvinner ut från rummet, men det går mycket bättre när vi är borta. Han hade en period när han var 3-4 och 6 månader då han var jätte blyg och kunde knappt titta på andra personer. Nu kan jag sätta ner honom i knät hos någon annan och gå där ifrån. Han tycker om att vara borta bland andra människor. Hemma blir det ju bara han och jag och tacka för att det blir tråkigt då :).

Ps. Michelle klarade inte provet i fysik :(. Jätte tråkigt, men vi ska se till att hon tar nya tag i höst.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

4 juni 2009 17:03

så duktig hon är lilla stumpan! kul med öppna förskolan också. vi går ofta dit. här stänger de inte förrän 20 juli! så regniga dagar vet man vart man ska gå!

http://storasyrran.blogg.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

4 juni 2009 19:08

Söta lilla sessan!
Jag skulle tro att hon "glömmer bort" att hon försvinner från dig. Hemma är det nog mer påtagligt.. :)

Kramar

http://edvinsmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards