En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Nu är jag möööör!

Av Jempajenny - 17 maj 2009 19:22

Jag avslutade dagens trädgårdsarbete för en halvtimme sedan. Det blev visst nästan 10 timmars arbete, med korta pauser för fika och mat.


När jag väl sätter igång är jag som en Duracellkanin på speed och har så svårt att sluta och hittar hela tiden nya projekt att påbörja...


Dagens projekt var ju att jordförbättra och plantera växter på den kala jordplätt som blev efter att sambon röjde Ölandstok igår. Punkt. 


Men det bidde visst också:

  • rensa rabatten som jag tog växterna ur
  • klippa rhododendronbuskarna
  • upptäcka en massa smultronplantor under rhododendronbuskarna som genast grävdes upp
  • göra ett smultronland
  • rensa stenpartiet bredvid den nya planteringen
  • trimma en av syrénerna
  • kantklippa gräs
  • rensa ytterligare en rabatt
  • passa på att plantera om lite växter i den rabatten
  • klippa rosorna  
  • och inte minst kratta upp allt och gå till komposten typ 10 ggr...

Hu! Nu är jag ganska mör...

Agnes sover sedan en 20 minuter och vi fortsätter hålla tummarna för att hon väljer att inte ta morgon vid 03-04-tiden imorgon.  
 
Sofia

Sofia

17 maj 2009 19:56

Jag ger
STOR GULDSTJÄRNA
för bra utfört arbete i trädgården!

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

17 maj 2009 20:00

Oj, jösses vad du har hunnit med!!! =)

Nä, nu hoppas vi att Agnes sover HELA natten!

Känner igen det där med orädd... Judith är likadan... Usch, otäckt ibland!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

17 maj 2009 20:52

Oj kära nån vad du är duktig! Om jag ens kommer att göra hälften av allt det är under hela sommaren är jag mer än nöjd... Men så var det inte jag som ville ha stor tomt heller!

http://jtv.bloggagratis.se

 
mamma russin

mamma russin

17 maj 2009 20:57

hejsan..

oj vad du / ni har varit duktiga idag!!! kära nån så effektivt.. :) men har man roligt så är det ju inte jobbigt.. ;)
klart agnes ska sova hela natten, lillpluttan..;)

vad mysigt det lät att skritta längs en grusväg i hälsingland!!! vilken idyll...

nattis nattis, kram

http://enburkrussin.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

17 maj 2009 21:15

Hej! Åh men gu vad du har varit duktig! Önskar jag hade lite av din energi just nu :) Och tack snälla rara du för att du röstade på mig, så glad jag blev :)

Hoppas ni har en fin kväll, kramisar!

http://jennyn.blogg.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

17 maj 2009 22:03

Duktig du är!
Kom precis på nu att jag MÅSTE ta tag i trädgården här hemma jag med ;)

Kram

http://edvinsmamma.blogg.se

 
Anna

Anna

17 maj 2009 22:30

Vi har visst gjort samma sak i dag. Men du har jobbat betydligt hårdare! :-D

http://gustav.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards