En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Uppesittarkväll för lilla fröken

Av Jempajenny - 12 maj 2009 20:24

Agnes är fortfarande vaken. Hon sitter förnöjt på golvet här i vardagsrummet och leker med sina leksaker... Vid 17.30-tiden var hon så trött att hon inte kunde hålla ögonen öppna. Och naturligtvis sov hon alldeles för länge. Sambon tycker att det inte gör något för då kommer hon sova länge i morgon. Sure! Jag är helt övertygad om att hon vaknar runt 05 imorgonbitti oavsett om hon så somnar kl 23!


Hur fungerar era barn? Sover de sina timmar oberonde av när de lägger sig eller verkar de ha en inbyggd väckarklocka och vaknar då oavsett om de sovit 6 eller 16 timmar?!

 
 
Katrin

Katrin

12 maj 2009 20:42

Ja, vad knepigt det är med sömnvanor... Alma vaknar 6 oavsett om hon somnar 19 eller 20. Jag vill helst hon ska somna 19 och få en längre natt, men då gäller det att hon vaknar ca 15 från em-luren, och idag sov hon till 16.30 då vi väckte henne...där drar vi gränsen :)

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

12 maj 2009 21:02

Nä, inte påverkar nattens uppetider morgonen. David vaknar runt 7-7.30 iallafall. Får upp sina trötta föräldrar för att redan runt 9.30 sova middag.

http://larubsson.se

 
Sofia

Sofia

12 maj 2009 21:12

Vi lägger Jonathan vid 20.30-21.00 och han sover fram till ca kl 09.00 varje morgon.
Han vill sova middag en gång på förmiddag och en gång på eftermiddag.

Kram!!

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

12 maj 2009 21:15

Edvins väckarklocka är inte helt ställd ännu, men han vaknar alltid mellan 05,30-07 oavsett när han somnade på kvällen, och framförallt oavsett hur många gånger han vaknat på natten. Om han inte är sjuk och sover till efter 07 som idag.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Mammatilda

Mammatilda

12 maj 2009 22:11

Oftast fungerar det tyvärr inte att de sover längre om de somnar sent. Snarare tvärt om...

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Jessan

Jessan

12 maj 2009 22:53

Vi har haft liknande problem i kväll, gumman somnade cirkus samma tid....Hon vaknar mellan sex och åtta, hon sover nog inte längre även om hon är vaken länge, tyvärr.

http://www.yessjodin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

12 maj 2009 23:06

Linnea brukar somna mellan 19.30 och 21, vaknar mellan 6 och 7. Det roliga är att somnar hon kl 20 sover hon till 7 och somnar hon 21 vaknar hon kl 6, hur går det ihop ;) På dagen brukar hon ta en morgontupplur ca 8, eventuellt en tupplur kl halv 11, hon sover oftast ett par timmar runt 14-tiden och även ibland runt 17. Inga problem att sova för kvällen ändå, brås nog på sin mamma som kan sova när och var som helst!

 
mamma russin

mamma russin

12 maj 2009 23:08

haha, stina har också haft en uppesittarkväll.. hon somnade inte förens vid efter 22... hoppas vi får sova inatt nu bara.. kram och god natt vännen..

http://enburkrussin.blogspot.com

 
.♥:*¨¨*:♥Jempajenny♥:*¨¨*:♥.

.♥:*¨¨*:♥Jempajenny♥:*¨¨*:♥.

13 maj 2009 07:13

Tack för svar!

Helena: Ja, man undrar verkligen hur det går ihop... Innan har det inte varit problem att få Agnes att sova även om hon sovit sent på eftermiddagen. Men att vakna 18.30 och lägga sig 19 blev lite för mycket. *ler*

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
anna

anna

13 maj 2009 22:42

Oskar har förrut alltid vaknat runt 8. De senaste två veckorna har han vaknat kl 6, som en klocka! Ett par gånger har jag fått honom att somna om, men för det mesta går det inte. Åh vad jag hoppas att de "gamla vanorna" kommer tillbaka ;-)

http://www.jagarpavagattblivuxen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards