En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Jempajenny - 17 maj 2009 21:01

Nu ska jag släpa min stackars värkbrutna kropp in i duschen och sedan är det bums i säng. Det tar på krafterna att vara trädgårdsmästare. Och att vara ute i solen en hel dag. Jag känner hur det stramar lite i ansiktet.


Imorgon ska jag försöka ta lite bilder så ni får se hur fint det blivit i trädgården. 


Godnattkram!

Av Jempajenny - 17 maj 2009 19:22

Jag avslutade dagens trädgårdsarbete för en halvtimme sedan. Det blev visst nästan 10 timmars arbete, med korta pauser för fika och mat.


När jag väl sätter igång är jag som en Duracellkanin på speed och har så svårt att sluta och hittar hela tiden nya projekt att påbörja...


Dagens projekt var ju att jordförbättra och plantera växter på den kala jordplätt som blev efter att sambon röjde Ölandstok igår. Punkt. 


Men det bidde visst också:

  • rensa rabatten som jag tog växterna ur
  • klippa rhododendronbuskarna
  • upptäcka en massa smultronplantor under rhododendronbuskarna som genast grävdes upp
  • göra ett smultronland
  • rensa stenpartiet bredvid den nya planteringen
  • trimma en av syrénerna
  • kantklippa gräs
  • rensa ytterligare en rabatt
  • passa på att plantera om lite växter i den rabatten
  • klippa rosorna  
  • och inte minst kratta upp allt och gå till komposten typ 10 ggr...

Hu! Nu är jag ganska mör...

Agnes sover sedan en 20 minuter och vi fortsätter hålla tummarna för att hon väljer att inte ta morgon vid 03-04-tiden imorgon.
Av Jempajenny - 17 maj 2009 13:25

Agnes har varit med ute och varit trädgårdsmästare hon med. Eller hon har mest smakat på växterna och jorden... Gott!

På bilden syns Nova Stars röda WCT-jacka och mössa. 

Av Jempajenny - 17 maj 2009 12:19

Nu har jag tagit en välförtjänt paus. Sedan 09 i morse har jag varit ute och grävt i rabatterna. Sambon klippte ju bort en massa Ölandstok igår, vilket lämnade kvar en stor kal jordyta. Och så kan man ju inte ha det!

Det var bara att sätta igång och jordförbättra, dela gamla perenner och gräva ner. Det är en del kvar att pyssla med, men det var helt klart nödvändigt med vätskepaus och lite mat i magen. Jag visar bilder senare av mitt dagsverke!

Av Jempajenny - 17 maj 2009 07:12

Inatt var jag nästan redo att sälja vår lilla terroristdotter till högstbjudande. Hon vaknade, trots total mörkläggning, första gången strax innan 00, men somnade snabbt om. Det gjorde hon däremot inte vid 02.40 när hon bestämde sig för att det skulle vara trevligt att vara vaken en stund. Hon var inte ledsen eller arg men vaken. Jag lade ner henne i sängen, hon satte sig upp, jag lade henne. Och så höll det på i 40 minuter. Efter nämare en timme vågade jag smyga mig in och lägga mig igen. Jag vet att många har nätter som är sju resor värre än detta, men man vänjer sig oerhört snabbt vid att få sova "hela natten".


Det "lilla" nattliga uppvaket bidrog dock till att Agnes inte vaknade förrän 05.20 och när hon kom till mig i sängen somnade hon om direkt efter lite amning och sov en timme till. Då var hon pigg som en mört och superglad. 

Tyvärr gick hon en match mot soffbordet en så där 7 minuter efter att vi gått upp och har nu ett ännu värre blåmärke i sin lilla panna, än förra veckans... 


Nu ska jag dricka kaffe!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards