En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Jempajenny - 10 maj 2009 21:28

Jag var fullständigt övertygad om att det var Kristi Him denna vecka! Trodde Agnes farmor och farfar skulle dyka upp på torsdag. Men det är ju näst-nästa vecka ju!


Jag säger det igen; när jag arbetar har jag fullständig koll på veckorna och speciellt helgdagar och annat. Men nu är jag istället fullständigt veckovill och vet knappt vilken dag det är. 


Imorgon kommer i alla fall Martina och Pelle hit och hälsar på! Det ska bli kalaskul att ses... Ni är hjärtligt välkomna! Vi hoppas på fint väder så kanske det blir kaffe på altanen. 


Vi får se om sambon pallrar sig iväg till jobbet imorgon. Han påstår att han mår bättre. Vilket han borde då han sovit mer eller mindre hela dagen... 


Agnes hade lite svårt att komma till ro ikväll, men hon var inte ledsen eller arg eller så. Det tog bara tid innan hon kom in i djupsömnen ordentligt. Nu har vi inte hört ett pip på ett par timmar så vi hoppas att natten blir lugn. 


Av Jempajenny - 10 maj 2009 20:00

Biffstroganoff
(2-3 portioner)

200 g benfritt nötkött (lövbiff fungerar utmärkt

några champinjoner
1 liten gul lök
1 msk margarin
1 msk tomatpuré
1 dl vatten
0,5 dl crème fraiche eller grädde

ev. en liiiten gnutta fransk senap

ev. vitpeppar


Skär köttet i fina strimlor. Skala och hacka löken och hacka champinjonerna. Bryn köttet i stekpannan utan att det tar för mycket färg, tillsätt lök och champinjoner. Krydda ev.med senap och vitpeppar. Tillsätt tomatpuré, vatten och crème fraiche/grädde. Koka under lock 5-10 min.

Servera med ris, pasta eller cous-cous och någon grönskak - gärna broccoli.


Av Jempajenny - 10 maj 2009 18:31

Nu kan Agnes stå en liten stund utan att hålla i sig. Det är en liten, liten stund, som mest kanske 10 sekunder. Men i alla fall tillräckligt för att hinna ta ett fotografi. Hon har själv släppt taget några gånger men oftast så får man ställa henne och hålla i henne tills hon hittar balansen. Och hon är faktiskt duktig på att sätta sig ner, utan att falla pladask. Nu kommer vi ligga i hårdträning här så snart kommer de första stegen...*ler*

Av Jempajenny - 10 maj 2009 14:18

Vi åkte till Lidl och handlade. De har jättemycket bra och billiga produkter, t ex så köper vi ofta deras blöjor Toujours. Fungerar alldeles utmärkt och är mycket billigare än t ex Libero. Men jag upphörs aldrig att förvånas över att deras bassortiment ibland är så skralt. Idag fick vi inte tag på hönsbuljong, fetaost och brödkryddor. Brödkryddor kan jag väl tycka att det är ok att de inte har, men höns- alternativt kycklingbuljong och fetaost tillhör väl ändå basutbud?! Eller?! Så det slutade ändå med en liten kompletteringsrunda på ICA.

Av Jempajenny - 10 maj 2009 14:15








Idag har Agnes på sig en body från Lindex (jag har inte rensat ur 68:orna än...), svettiskjol från Nova Star och rosa strumpbyxor av okänt fabrikat. 

Av Jempajenny - 10 maj 2009 11:33

Dagens höjdpunkt verkar bli en tur till affären. Kanske vi är lite wild and crazy och tar Lidl istället för ICA... Vi behöver verkligen handla och sambon säger att han orkar med det.


Nu ligger sambon och Agnes och sussar sött i sängen. Jag ska ta och få på mig lite kläder och skriva handlarlista så vi är redo att åka när de vaknar. 

Av Jempajenny - 10 maj 2009 09:29

... för sambon är sjuk. Och jag har ju inget körkort så vi kan inte åka själva, Agnes och jag. Att åka med Jenny, Andreas och Joel är också uteslutet då det inte går att knö in 3 vuxna och 2 bilbarnstolar i deras bil. Så vi får stanna hemma idag. Jag som var så laddad! För att strö lite extra salt i såren, så är det strålande kosläppsväder här idag. Soligt och härligt. Det får väl bli ett nytt försök nästa år...


Natten har varit som vanligt. Agnes somnar utan vidare protester runt 19 och så sover hon, utan uppvak till 05-snåret. Idag 05.20 Men hon kan verkligen inte somna om nu på morgonkvisten. Det känns som om hon faktiskt försöker, men hon har helt enkelt för mycket energi i kroppen så det går inte. Sambon gick upp med henne 05.45 och jag fick sova vidare... Då visste jag inte (och inte sambon heller) att han var krasslig. 


Nu får vi se vad Agnes och jag hittar på idag...



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards