En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Jempajenny - 19 maj 2009 20:03

Ja, det är sant! Nu stänger jag av datorn för ikväll. Känner mig trött och lite grinig faktiskt så det blir en stund vid TV:n och sedan bums i säng.


Sov gott när det är dags för det!

Av Jempajenny - 19 maj 2009 17:44

Det blir inte någon Göteborgsresa idag. Anders avlösare hade blivit försenad, så han skulle inte vara i stan förrän 19 ikväll och det blir ju lite sent. Men vi åker in imorgon istället. Då hinner jag kika lite på IKEA:s hemsida och se om de har någon käck pall till badrummet.


Naturligtvis hopade sig molnen och det blev riktigt kallt och ruggit när vi gick till lekplatsen, så vi gick hem hit allihop. Det gick ju bra det med. Vi har en skiva med blandad barnmusik på. Det är allt från Smurfarna, till Trazan och Banarne, till Moraträsk och Titta titta, med Owe Thörnqvist... Och kidsen älskar att lyssna på den. Joel dansar, Agnes skrattar och klappa händerna och lille Edvin sken upp som en sol han också. Gullungar! 


När vi blev ensamna, Agnes och jag, var vi så trötta så vi tog en lur båda två. Jätteskönt! Och när vi vaknade stod middagen på bordet. Vi har börjat att ge Agnes "smakisar" av vår middag och de senaste dagarna har hon petat i sig så pass bra att vi inte behövt ge henne gröt. 

Av Jempajenny - 19 maj 2009 12:18

Nu har vi ätit lunch och Agnes slocknade precis som ett ljus i sin vagn.


Vid 13 ska vi träffa Jenny, Joel, Sara och Edvin borta vid lekplatsen. Det har varit omväxlande väder här idag. Ömsom sol, ömsom gråmulet. Men det har varit uppehåll hittills. Skulle väl vara typiskt om det börjar regna nu när vi ska ut. 


När sambon kommer hem i eftermiddag, runt 16 åker vi till Göteborg. Anders mönstrar av idag och det var så länge sedan vi sågs. Han åker inte upp till Åsa och Astrid i Dalarna förrän till helgen, men vi får ju besök av Agnes farmor och farfar över helgen. Vi skulle behöva hinna med ett snabbt IKEA-besök idag också med jag vet inte om det är möjligt. 


Nu ska jag plocka lite här innan vi drar iväg. Troligen blir det inte mer bloggat förrän sent ikväll.


Ha det!

Av Jempajenny - 19 maj 2009 11:39

Här är Agnes, djupt koncentrerad vid pianot. Det är jättekul att göra ljud. Blivande konsertpianist, månne?

 

Dagens outfit:

Tummenklänning

H&M-tröja

Po.p-tights

H&M-strumpor


Av Jempajenny - 19 maj 2009 09:38

När jag bläddrade igenom Bloglovin´inläggen idag hittade jag "Makemebabies.com" hos Tia. Självklart vara jag ju tvungen att se hur Agnes kommer att se ut om några år:

Av Jempajenny - 19 maj 2009 09:04

Här är resultatet av gårdagens syverkstad:

Självklart blev det en TURKOS sjalett, Lotta! Tyget är mönstrat med små, små hjärtan. Och så en vit sjalettmed rosa hjärtan på. Mössan är jag inte riktigt nöjd med. Den blev lite bucklig. Det är inte lätt att sy i trikå utan en overlock-symaskin. Det blir nog några fler sjaletter sydda, kan jag tro...

Av Jempajenny - 19 maj 2009 07:19

...är det om man tittar ut. Det kom ju aldrig något regn igår, utan det blev soligt och fint. Men idag däremot är det grått på himlen. Vi får väl se om regnet kommer eller om det spricker upp som igår.


Natten har varit som vanligt. Ett uppvak runt 03 och sedan ville skruttan upp 04.30 Men hon somnade om och vi gick upp lagom till "I drömmarnas trädgård" kl 06. Frågan är var Teletubbies har tagit vägen?! Det var "Dr Phil" på TV4Plus nu imorse... Jag vet inte riktigt om fröken Agnes uppskattar det lika mycket.


När vi ätit frukost ska jag prova mössan och sjaletterna på Agnes.  

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards