En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Jempajenny - 28 maj 2009 22:12

Då har det blivit ett par mössor till då. Jag sydde en prototyp till Agnes och sedan blev det en till Joel. Hoppas den passar och att han (läs mamma Jenny) blir nöjd.


Tvättmaskinen är en ren fröjd. Den är supertyst och står där och blinkar så fint med sin LED-skärm i mörkret. Knasigt att man nästan kan bli kär i en vitvara... 


Imorgon är det föräldraträff. Och så blir Agnes och jag på solokvist för sambon ska ut på hajk med sina elever. 


Sov gott!

Av Jempajenny - 28 maj 2009 20:13

Agnes tyckte att den nya tvättmaskinen var jättespännande.


Helst hade hon nog velat att krypa in och inspektera den.


Men nu blev det ju en variant för 7 kg, så hon är ju lite för tung... *ler*

Av Jempajenny - 28 maj 2009 19:16

Glada i hågen styrde vi kosan mot Borås. Innan vi åkte, strax innan 16, kollade vi lagerstatus en sista gång. Jo då, det skulle finnas maskiner inne.

Vi går in på Elgiganten, får stå och vänta typ 10 minuter (!) innan vi får hjälp. Tvingas lyssna på information om en annan tvättmaskin som vi inte vill ha innan vi går till datorn för att skriva papper. Hon bläddrar lite... och säger: "Oj, då! Det ser visst ut som om de är slut... Men vi kan beställa en som ni har på torsdag!"

"Men vi ringde ju!!! Och kollade lagerstatus för 2,5 timme sedan!!!" säger jag.

"Ja du, (småler lite översittartypsaktigt) du ska veta att jag har sålt några stycken nu i eftermiddag..."

"Ja men det är ju helt jävla otroligt!! Jag kollade ju vid 13.46 och då skulle det finnas!! Nä, då skiter vi i det!" säger jag med min suraste och mest otrevliga röst och går med mycket bestämda steg ut ur affären. 

"Ja, jag är ledsen..." ropar expediten efter oss. 


Så här i efterhand förstår jag ju att det inte var hennes fel, men jag blev så förbannad för det är inte första gången sånt här händer oss. Och dessutom hade de en högtryckstvätt till ett superpris som sambon ville ha. Men den köpte vi ju naturligtvis inte heller...


I vilket fall som helst gick vi in på OnOff. Och där stod maskinen vi tittat på från början. Vi utgick ju från att den var slut, men döm om vår förvåning när vitvaruängeln återkommer från lagret och säger att "Jo då, det står en maskin därinne...". Så det blev så som vi tänkt oss från början. Och så fick vi en digitalkamera på köpet.


Tyvärr har det blivit en riktig klåparinstallation i tvättstugan än så länge då den gamla tvättmaskinen hade en fast elinstallering. Det får du gärna hjälpa till med morfar, när du kommer... 


Tusen tack till mina föräldrar för den nya, fina tvättmaskinen!


Förresten kollade jag hemsidan nu igen och kl. 18.46 står det att maskinen finns tillgänglig i Boråsbutiken! 

Av Jempajenny - 28 maj 2009 12:36

Nu har jag dessutom ringt och hört om lagerstatusen på tvättmaskinen! Och den ska finnas... Jag tänker banne mig stämma dem om vi kommer dit och de säger att den är slut!


Tydligen har de den på kanpanjpris denna vecka också så den kostade bara 4888:- Inte illa!


Nu blir det en tur till Skroten för lite tyginhandling. Jag ska sy mössa till Joel.

Av Jempajenny - 28 maj 2009 12:16

Den tvättmaskin vi tänkt köpa på OnOff fanns naturligtvis inte i lager i Borås. Men vi har hittat en liknande som dessutom rymmer hela 8 kg tvätt på Elgiganten och den ska finnas i lager. Så vi chansar nog på en sådan...

Av Jempajenny - 28 maj 2009 09:48

Dagens outfit:

Klänning Nova Star - den är så fin att jag var tvungen att visa baksidan också. Egentligen en sommarklännig men fungerar med body under också.

Body från Karlsson

Strumpbyxor från GeKås

Av Jempajenny - 28 maj 2009 09:06

Torsdag, idag... Ganska grått och blåsig väder. Inte så vidare kul, med andra ord. Men en sten har i alla fall lyfts från våra axlar. Mina snälla föräldrar sponsrar oss med pengar till en ny tvättmaskin! Så i eftermiddag ska vi försöka åka till Borås och inhandla den. Den ska gå in i bilen, men hur vi får den därifrån in i källaren är nästa problem. Tvättmaskinen väger nämligen 69-83 kg! Hua! Den verkar vara en riktigt "ryggknäckare" som sambon uttryckte det. Och inte har vi någon säckkärra heller. Vi får väl knacka på hos grannarna och se om de har någon.


Vid 10 ska vi träffa Jenny och Joel för en promenad till skolan. Jenny ska lämna in Joels förskolepapper. De fick plats på förskolan här i området (snett mittemot vårt hus. Se kartan här! Roligt för dem!


Vår får se om vi sticker iväg på någon liten tur efter lunch sedan...


Nu ska vi snygga till oss här. Hej svejs!


Tack för alla fina, vämande, uppmuntrande, roliga kommentarer vi får! Det är fantastiskt roligt!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards