En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Jempajenny - 29 maj 2009 20:25

Jag har ju varit lite deppig det senaste, både innan och efter beskedet om uppsägningen. Och jag vill bara tacka alla trogna läsare för att ni kikar in till oss och tacka för alla fina, uppmuntrande kommentarer som värmer så gott och förgyller vår vardag. Det är också en sann fröjd att kika in hos er som själva har bloggar och få ta del av era tankar och känslor - vardag som fest.


Mitt sätt att tacka alla er som har bloggar är att dela ut denna lilla ängel:


 


Om ni vill får ni gärna lägga upp den på er blogg och skicka den vidare till andra bloggare som ni tycker förgyller er vardag!


Så, here we go: AnnaElin, Erika, Eva, Anna, Jennie, Jessan, Katrin (du får en fast du lagt ner bloggen), Veronica, Lotta, Mamma Russin, Mammatilda, Mayamama, Sofia, Susanne, Tant Grön, Jenny, Amanda och Yvonne


Till alla er andra som inte har bloggar men som följer oss och kommenterar skickar jag också en liten ängel och ett tack! 


Med det säger jag tack för idag! Kram på er alla!

Av Jempajenny - 29 maj 2009 20:21

Agnes "fyller" ju 9 månader imorgon och idag låg det ett litet paket till henne i brevlådan. Det var från mormor och morfar:

En jättesöt liten tunika och tights med spets! Kanonfint, men jag ska nog se om jag kan byta till en större storlek. Agnes har stl 74 nu, men jag tycker redan att vissa plagg känns lite små och ska hon kunna ha det hela sommaren får det nog bli stl 80. Tack,tack hälsar Agnes genom mamma!

Av Jempajenny - 29 maj 2009 16:15

...eller ja, Agnes är ju här också men hon sover i vagnen ute på altanen.


Nu har vi kommit hem från föräldraträffen och alla var där idag! Hur trevligt som helst... Vi försöker ju träffas varannan vecka och det är otroligt att det fortfarande hinner hända så mycket med barnen på "bara" två veckor. Nu ska vi ses en gång till innan sommaren och sedan får vi väl se hur det blir efter sommaren. 5 av oss mammor kommer att börja arbeta. Vi får hoppas att de pappor som ska vara hemma kan hålla traditionen levande. Barnen kommer ju att gå på förskola och senare skola tillsammans så det är roligt om man kan hålla kontakten. För oss är det dessutom ett sätt att knyta kontakter. Vi har ju inte särskilt stort umgänge här i trakten då vi bara bott här i lite drygt ett år. 


Nu i eftermiddag ska Agnes och jag bara göra roliga saker och busa. Jag återkommer senare ikväll när hon somnat. 

Av Jempajenny - 29 maj 2009 12:22

Att det ska vara så gott med gräs...


Dagens outfit:

Tummentröja

NovaStar jeanskjol

Rosa strumpbyxor

PAX-skor 

Av Jempajenny - 29 maj 2009 09:51

Igår när vi kom hem och upptäckte att lagerstatusen för tvättmaskinerna på Elgiganten fortfarande inte stämde skickade jag ett mail till deras kundservice:


"Jag måste säga att jag är mycket besviken på Elgiganten för tillfället!

 

Vi behövde en ny tvättmaskin. Valde ut en modell som vi ville ha. Då vi har 35 km enkel väg kollade jag tillgängligheten på maskinen idag vid lunchtid. Då fanns tvättmaskinen tillgänglig. Dessutom ringde jag er kundservice för att verkligen försäkra mig om att maskinen fanns i butiken i Borås. Och det fanns den, enligt den medarbetare jag talade med.

 

Innan vi åkte iväg kontrollerade jag igen tillgängligheten och vid 13.46 skulle maskinen finnas tillgänglig. Vi kom till butiken strax efter 16. Fick för det första vänta i över 10 minuter innan vi fick hjälp och när vi sedan fick hjälp fick vi ingen information om att maskinen var slut (trots att försäljaren senare påstod att hon sålt flera stycken under eftermiddagen) förrän vi stod vid datorn.

 

Visst, jag förstår att man kan sälja fler exemplar under en kort tid och att ni inte hinner uppdatera er internetsida. MEN jag blev RIKTIGT upprörd när jag kommer hem och ser följande på er hemsida:

 


Borås:  Tillgänglig  torsdag 28.05.2009 18:46

 

Det har alltså uppdaterats och framgår inte på något sätt att det inte finns några tvättmaskiner tillgängliga i butiken! Riktigt, riktigt dåligt måste jag säga!!

 

Behöver jag skriva att vi lämnade butiken utan att ha köpt en endaste vara..?

 

Helt i onödan har vi alltså kört 70 km. En onödig utgift och bortkastad tid.

 

Jenny Marknäs"


Och döm om min förvåning när detta mail nyss trillade in i inkorgen:


" Hej Jenny.


Tack för ditt mail.

Vi beklagar verkligen det som inträffat och att ni inte kunnat köpa den produkt ni önskat. Självklart ska den finnas i lager om det står på vår hemsida, den ska uppdatera lagersaldon 1 gång per timma. Just i detta fallet måste ett teknisktfel ha inträffat. Jag vill gärna att du återkommer med dina kontaktuppgifter till oss så att vi kan ersätta dig med milersättning för resan ni fått göra i onödan. Vi kommer då att skicka ett presentkort som sms till ert mobilnummer. För att kunna göra detta behöver vi ditt Namn, mobiltelefonnummer, en 4 siffrig kontroll kod som du använder tillsammans med en kod som får i ett sms utav oss.

Ha en bra dag och välkommen åter.

Med vänlig hälsning / Best regards

Linda A
Kundcenter
"


Ha, ha! Ibland lönar det sig att vara en "pain-in-the-ass" och klaga lite... Nu får vi se vad de tyckte vår "onödiga" resa var värd! Återkommer så fot jag vet.



Av Jempajenny - 29 maj 2009 08:07

Som jag skrev igår så ska sambon på hajk med sina profilnior i eftermiddag och de ska sova i militärtält över natten så han kommer inte hem förrän imorgon mitt på dagen... :-(


Men vi ska nog klara oss själva, Agnes och jag. Tvättmaskinen är suverän! Men det är ju helt galet vad man samlar på sig tvätt bara på några dagar. I vanliga fall går ju tvättmaskinen så gott som dagligen. 


Natten har varit som vanligt, bortsett från ett litet uppvak kl 02. Och sedan vaknade hon runt 04.30, tuttade och somnade om. Nu vill hon ha båda brösten... Undra om det betyder att mjölken håller på att sina eller om hon bara är mer sugen..?


Nu på förmiddagen ska vi underhålla oss bäst vi kan och efter lunch går vi över till Sara och Edvin för att träffa de andra mammorna och barnen i föräldragruppen. 


Efter förfrågan. Här kommer gårdagskvällens mössor:

Jag testade en ny modell, med två knutar. Den randiga är bara fållad, medan den grå har en uppvikt kant. Kan ni gissa vilken som är till Joel...?!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards