Direktlänk till inlägg 29 maj 2009
Igår när vi kom hem och upptäckte att lagerstatusen för tvättmaskinerna på Elgiganten fortfarande inte stämde skickade jag ett mail till deras kundservice:
"Jag måste säga att jag är mycket besviken på Elgiganten för tillfället!
Vi behövde en ny tvättmaskin. Valde ut en modell som vi ville ha. Då vi har 35 km enkel väg kollade jag tillgängligheten på maskinen idag vid lunchtid. Då fanns tvättmaskinen tillgänglig. Dessutom ringde jag er kundservice för att verkligen försäkra mig om att maskinen fanns i butiken i Borås. Och det fanns den, enligt den medarbetare jag talade med.
Innan vi åkte iväg kontrollerade jag igen tillgängligheten och vid 13.46 skulle maskinen finnas tillgänglig. Vi kom till butiken strax efter 16. Fick för det första vänta i över 10 minuter innan vi fick hjälp och när vi sedan fick hjälp fick vi ingen information om att maskinen var slut (trots att försäljaren senare påstod att hon sålt flera stycken under eftermiddagen) förrän vi stod vid datorn.
Visst, jag förstår att man kan sälja fler exemplar under en kort tid och att ni inte hinner uppdatera er internetsida. MEN jag blev RIKTIGT upprörd när jag kommer hem och ser följande på er hemsida:
Borås: Tillgänglig torsdag 28.05.2009 18:46
Det har alltså uppdaterats och framgår inte på något sätt att det inte finns några tvättmaskiner tillgängliga i butiken! Riktigt, riktigt dåligt måste jag säga!!
Behöver jag skriva att vi lämnade butiken utan att ha köpt en endaste vara..?
Helt i onödan har vi alltså kört 70 km. En onödig utgift och bortkastad tid.
Jenny Marknäs"
Och döm om min förvåning när detta mail nyss trillade in i inkorgen:
" Hej Jenny.
Tack för ditt mail.
Vi beklagar verkligen det som inträffat och att ni inte kunnat köpa den produkt ni önskat. Självklart ska den finnas i lager om det står på vår hemsida, den ska uppdatera lagersaldon 1 gång per timma. Just i detta fallet måste ett teknisktfel ha inträffat. Jag vill gärna att du återkommer med dina kontaktuppgifter till oss så att vi kan ersätta dig med milersättning för resan ni fått göra i onödan. Vi kommer då att skicka ett presentkort som sms till ert mobilnummer. För att kunna göra detta behöver vi ditt Namn, mobiltelefonnummer, en 4 siffrig kontroll kod som du använder tillsammans med en kod som får i ett sms utav oss.
Ha en bra dag och välkommen åter.
Med vänlig hälsning / Best regards
Linda A
Kundcenter "
Ha, ha! Ibland lönar det sig att vara en "pain-in-the-ass" och klaga lite... Nu får vi se vad de tyckte vår "onödiga" resa var värd! Återkommer så fot jag vet.
För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...
Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...
Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte. Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset och "lördagsbadade" åk...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|