En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Ibland lönar det sig att klaga!

Av Jempajenny - 29 maj 2009 09:51

Igår när vi kom hem och upptäckte att lagerstatusen för tvättmaskinerna på Elgiganten fortfarande inte stämde skickade jag ett mail till deras kundservice:


"Jag måste säga att jag är mycket besviken på Elgiganten för tillfället!

 

Vi behövde en ny tvättmaskin. Valde ut en modell som vi ville ha. Då vi har 35 km enkel väg kollade jag tillgängligheten på maskinen idag vid lunchtid. Då fanns tvättmaskinen tillgänglig. Dessutom ringde jag er kundservice för att verkligen försäkra mig om att maskinen fanns i butiken i Borås. Och det fanns den, enligt den medarbetare jag talade med.

 

Innan vi åkte iväg kontrollerade jag igen tillgängligheten och vid 13.46 skulle maskinen finnas tillgänglig. Vi kom till butiken strax efter 16. Fick för det första vänta i över 10 minuter innan vi fick hjälp och när vi sedan fick hjälp fick vi ingen information om att maskinen var slut (trots att försäljaren senare påstod att hon sålt flera stycken under eftermiddagen) förrän vi stod vid datorn.

 

Visst, jag förstår att man kan sälja fler exemplar under en kort tid och att ni inte hinner uppdatera er internetsida. MEN jag blev RIKTIGT upprörd när jag kommer hem och ser följande på er hemsida:

 


Borås:  Tillgänglig  torsdag 28.05.2009 18:46

 

Det har alltså uppdaterats och framgår inte på något sätt att det inte finns några tvättmaskiner tillgängliga i butiken! Riktigt, riktigt dåligt måste jag säga!!

 

Behöver jag skriva att vi lämnade butiken utan att ha köpt en endaste vara..?

 

Helt i onödan har vi alltså kört 70 km. En onödig utgift och bortkastad tid.

 

Jenny Marknäs"


Och döm om min förvåning när detta mail nyss trillade in i inkorgen:


" Hej Jenny.


Tack för ditt mail.

Vi beklagar verkligen det som inträffat och att ni inte kunnat köpa den produkt ni önskat. Självklart ska den finnas i lager om det står på vår hemsida, den ska uppdatera lagersaldon 1 gång per timma. Just i detta fallet måste ett teknisktfel ha inträffat. Jag vill gärna att du återkommer med dina kontaktuppgifter till oss så att vi kan ersätta dig med milersättning för resan ni fått göra i onödan. Vi kommer då att skicka ett presentkort som sms till ert mobilnummer. För att kunna göra detta behöver vi ditt Namn, mobiltelefonnummer, en 4 siffrig kontroll kod som du använder tillsammans med en kod som får i ett sms utav oss.

Ha en bra dag och välkommen åter.

Med vänlig hälsning / Best regards

Linda A
Kundcenter
"


Ha, ha! Ibland lönar det sig att vara en "pain-in-the-ass" och klaga lite... Nu får vi se vad de tyckte vår "onödiga" resa var värd! Återkommer så fot jag vet.



 
 
Sofia

Sofia

29 maj 2009 10:20

Bra att du skickade ett mail till dom, och hoppas du får riktigt bra med ersättning.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

29 maj 2009 10:24

Hihi, vilken tur ni har!

Jag har pluggat på distan till undersköterska. Och med det har jag högst haft skola en gång i veckan. Så Edvin behöver bara vara hos dagmamma 15 timmar i veckan (tid då jag satt ner och pluggat) och det känns kanon. I sommar ska jag jobba natt, och då kommer vi också att klara oss på så få timmar eftersom man inte jobbar så många dagar (läs nätter) i veckan...så önskan att kunna vara hemma mycket med Edvin har verkligen slagit in och fungerat kanonbra! :)

Kramar

http://edvinsmamma.blogg.se

 
ica1977

ica1977

29 maj 2009 10:32

Hej
Ja ibland lönar det sig att vara hård. När dom hade lovat på hemsidan att det skulle finnas där. Kul att få veta hur mycket dom ger er för resan . Ha en bra helg.

kram jessica

http://ica1977.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

29 maj 2009 10:38

Å, va irriterande!!! =(

MEN jättekul att dom svarar snabbt och vill ersätta! Följer fortsättningen med spänning! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Katrin

Katrin

29 maj 2009 11:20

Men vad bra! Det kanske slutar med att ni går plus på hela affären :)

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

29 maj 2009 11:48

Vad bra, jag hade också klagat! (är också världsmästare på det) :) Man ska faktiskt inte nöja sig utan man ska gå vidare om man tycker att de missköter sig.

Köpte ju ett par strumpbyxor till lilla C, ett gick sönder efter 2 timmars användning. Gick tillbaka till H&M och de sa att det var mitt fel för det såg ut som att det slitits sönder. Jag sa men på barnkläder ska väl det vara kvalité så det håller för inomhuslek!? Fick 2 par nya.. man ska klaga!!

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

29 maj 2009 12:49

Det är klart att man ska klaga! Men det är tråkigt att man blir tvungen ibland..

http://www.sarasliv.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

29 maj 2009 13:36

Tur att du mailade och klagade. Det tycker jag alltid man ska göra när man råkar ut för något sånt. Det var sjysst av dom att betala bensinkostnaden i varje fall. En stjärna i kanten, trots alla problem :).

Ja du, man kan undra vad om hittar på här näst i mobiltelefonerna :). Minihelikopter tycker jag du ska ge till förslag..du kanske rent av får patent på det ;-).
Kram och ha en riktigt skön helg.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Carolina

Carolina

29 maj 2009 13:40

Härligt att ni får ersättning! kram

http://www.carolina1979.blogg.se

 
Jenny

Jenny

29 maj 2009 14:09

Men oj va bra, visar att det är lite vett i dom i alla fall :) Hihi hoppas ni kan köpa er något annat fint för presentkortet! Kram Jenny

http://jennyn.blogg.se

 
Amanda

Amanda

29 maj 2009 14:27

Grymt störande när sådant inträffar men jag måste säga att det var bra a dom att ge ersättning för resan iaf. Ett stort plus för elgiganten. Men dom vill väl behålla sina kunder kan jag tro. :o)

http://creyla.blogg.se

 
Jessan

Jessan

29 maj 2009 15:23

Va skönt och se att det finns trevliga människor också :) Hoppas ni får bra milersättning samt ett bra "plåster på såren" present/presentkort.

http://www.yessjodin.bloggagratis.se

 
jasse

jasse

29 maj 2009 19:27

Söt liten flicka du har. Själv har man också en tös på 7 månader:)

http://jassenilsson.blogg.se

 
Veronica

Veronica

29 maj 2009 21:20

Bra, att skicka mail det lönar sig!

http://larubsson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards