En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Jempajenny - 4 maj 2009 21:26

Jag brukar ganska ofta göra äggröra till lunch, både till mig och Agnes. Här är barnmatsvarianten:


Äggröra

(1 port)

1 ägg

1 msk mjölk/grädde

1 tsk matfett


Vispa ihop i en liten microsäker skål och micra i 30 sek. Ta ut och rör om och mikra  ca 30 sek till. Äggröran får gärna vara lite krämig i koncistensen. Servera med valfria grönsaker och ev lite keso. Gott, gott!


Kör ett fruktpuré recept också:


Mango- hallon- och banandessert

(ca 2 port)

½ dl fryst mango

½ dl frysta hallon

1 liten banan


Tina mangon och hallonen. Mixa tillsammans med bananen. Går att förvara i kylen med det blir lite brunt av bananen. Blanda med lite turkyoghurt för ett gott mellanmål.

Av Jempajenny - 4 maj 2009 21:24

Jag hittade en utmaning hos Lotta, som jag kände mig manad att göra. Jag i min tur utmanar alla som kikar in här och känner sig manade… Lämna en kommentar här i så fall, så jag inte missar någon utmaning!


Tre jobb jag har haft: Vårdbiträde på äldreboende, korvkiosksbiträde, lärare

Tre platser jag har bott på: Kalmar, Oskarshamn, Kållekärr (Tjörn)

Tre saker jag gillar att se på TV: Tittar inte alls mycket på TV längre… Sitter med datorn istället. Men ser alltid ”Så ska det låta”. Och ofta ”Bones” och ”CSI”

Tre favoriträtter: Grillat med tzatsiki och klyftpotatis, färska räkor med tillbehör, Tacopaj/-gratäng.

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: Åh, så svårt… Jag är ganska nöjd där jag är. Men det är ju några ställen i världen jag skulle vilja se så jag skriver väl ner dem då… Stora Barriärrevet, Terrakottaarmén vid Han Yang Ling i Kina och Machu Picchu i Peru.

Av Jempajenny - 4 maj 2009 20:45

 

Nu är det tävlingsdags igen! 3barnsmamma Sofia har ett samarbete med Doppresent.se  där man kan vinna ett presentkort på 200:- i deras webbshop.


Var med och tävla du med, vet ja!



Av Jempajenny - 4 maj 2009 20:41

Just det! Deklarera skulle man ju göra också... SMS-deklarerade i år också. Och jag hade ju faktiskt 3 timmar och 20 minuter på mig... *ler*

Av Jempajenny - 4 maj 2009 19:53

På bilden syns Nova Stars fodrade fleecejacka och även NS-mössa.

Av Jempajenny - 4 maj 2009 19:35

Hej! Äntligen bryts "bloggtystnaden"...


Det har varit en lång, men mycket trevlig dag. Vi åkte ju till Göteborg i förmiddags, bussen gick 09.55 Tyvärr var det en buss av längfärdstyp, så vi fick inte plats med vagnarna innen i bussen utan fick ta barnen i knät och lägga vagnarna i lastutrymmet under bussen. Men det gick det också. Agnes tog en lite powernap och smaskade banan och då håller man sig på gott humör. 


Väl famme i Göteborg gick vi direkt till GP-huset så Jenny kunde hämta ut sina Labero-biljetter hon vunnit. Efter det var det lunchdags så vi styrde kosan mot "Golden Days" nära Brunnsparken. De hade en stor lunchbuffé med soppa, 2 varmrätter och jättemycket sallad. Kanon! Jättebra att kunna plocka lite till barnen också. Enda nackdelen var att det inte fanns något skötbord och naturligtvis bestämde sig Agens för att bajsa ner hela sig. Så det blev lite trixande och fixande men tills slut var hon ren och ombytt. 


Mätta och belåtna strosade vi runt lite på stan. Besöke H&M, KappAhl, Body Shop, Glitter, Saluhallen och självklart tog vi en glass. För trots att det såg ut att bli regn i morse, sprack det upp och blev soligt och fin. Men det var ganska kallt i vinden. Vi köpte våra glassar och gick för att sätta oss vi Kopparmärra (naturligtvis!)då Jenny får en fågelskit rak i huvudet! Jag menar, vad är oddsen för det?! När vi åt våra glassar fick barnen sträcka lite på benen. Det blir ju mycket sittande... De var så söta där de stod bredvid varandra:


Vi tog bussen hem igen 15.19 och jag var hemma ungefär 16.45 så det tar en stund att ta sig hem. 


Efter lite mat som sambon fixat var det dags att klippa gräsmattan. Det var faktiskt premiär för mig. Förra sommaren var jag ju höggravid och klippa gräset var väl inte det som stod högst upp på önskelistan. Vår tomt är på strax över 1000 m2 och självklart är inte allt gräsmatta, men ganska mycket. Så det tar sin lilla stund att klippa gräset. Men skön motion är det, minsann! 


Ja, och nu sitter jag här. Agnes är arg och vill inte sova. Dessutom gav sambon henne vällingen när jag var ute så hon var inte alls intresserad av att ammas... Lite ledsamt! Hon tittade på mig som om "Är du inte riktigt klok?!" när jag lade henne vid bröstet. Hon är inte så värst intresserad längre. Men jag skulle så gärna amma ett litet tag till i alla fall... Man får väl se det som att det åtminstonde var Agnes val att sluta, inte mitt. 


Oj, nu blev det ett sånt där långt inlägg som jag inte vill skriva... 

Av Jempajenny - 4 maj 2009 09:20

Snart drar vi iväg till Göteborg med Jenny och Joel. Hoppas att det inte regnar  alltför mycket idag bara...

Av Jempajenny - 4 maj 2009 06:44

Så där ja! Inatt har Agnes och jag sovit som stenar. Jag lade mig strax innan 23 och somnade ganska omgående. Sedan kommer jag inte ihåg något förrän 05.52 då Agnes gjorde sig tillkänna. Men då jag hon också superpigg så det var bara att baxa sig ur sängen. Nu tittar vi på Teletubbies. Tubbiekjääääm!!


Idag åker vi troligen till Göteborg med Jenny och Joel. Jenny har vunnit biljetter till Joe Labero som hon måste hämta ut. De ville ha lite sällskap och Götet lockar ju alltid. Det är lite sämre väder idag också, det har regnat inatt och är bara 6 grader. Så det blir nog ändå inte att vara ute i trädgården så mycket. Om vi åker så tar vi bussen strax efter kl 10. Det brukar vara bra för så kan barnen sova en stund på bussen. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards