En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Jempajenny - 31 maj 2009 22:13


Dagen och helgen och månaden får avslutas med ett litet kollage på Agnes när hon inviger sim pool på allvar. Och invigning av solskyddsdräkten blev det också.


Natti-natt! Imorgon när vi "ses" är det juni! Kan ni fatta?!

Av Jempajenny - 31 maj 2009 21:00

En av sakerna som jag älskar med att ha en trädgård är den ständiga förändringen. Grönskan skiftar färg, växterna ändrar form, blommorna avlöser varandra. Jag tog en tur i trädgården i kväll och fotade lite...

 På tomten har vi två rosenhagtornsträd (Tack, Jenny för hjälpen med namnet). De är oerhört vackra när de blommar, med sina intensivt cerise blommor. Men resten av tiden är det rätt trista. Vi funderar på att ta bort ett träd och plantera Agnes träd där istället.

Nu är även Rhododendronbuskarna på G. De är väl egentligen ingen favorit, de heller men visst är blommorna läckra? Vi bodde väldigt nära  Slottsskogen i Göteborg under en period och jag saknar verkligen promendaderna vid de gigantiska Rhododendronbuskarna vid Säldammsbacken och turerna i Azaleadalen. Vi var även i Botaniska ofta. Har ni inte varit där, rekommenderar jag helt klart ett besök om/när ni är i Götet. 


Och i rabatterna blommar nu löjtnanshjärtat för fullt. De första två vallmoblommorna har slagit ut och som ni ser är det fler på gång. Och den gula irisen står verkligen i  sin fulla prakt nu. Nu väntar jag på att de tjocka, knubbiga pionknopparna ska brista ut i blom...

Av Jempajenny - 31 maj 2009 12:56

Dagens outfit:

Flugsvampstunika, Meandi

Body och tights, Lindex

Strumpor, GeKås

Av Jempajenny - 31 maj 2009 12:26

Vi har haft en härlig förmiddag här hemma. Agnes har badat i sin pool, vi har duschat, vi har förmiddagsfikat på altanen, sambon har hunnit klippa gräset och spolat av bilen. Och nu har vi fått en lätt lunch i magen.


Så fort vi är färdigpackade så åker vi till Göteborg. Vi är bjudna på middag hos kompisarna K och P. Trevligt, trevligt! Förhoppningsvis hinner vi med en tur till Lindex också...


Ha en riktigt skön söndag!

Av Jempajenny - 31 maj 2009 08:34

Idag firas ju min första mors dag... och visst blev jag firad. Frukost på sängen och fint litet paket fick jag.

I paketet låg ett halsband med ett hjärta. Jättefint! Det kommer att användas flitigt... Agnes visade också att hon gillade det genom att suga lite på det!  Hoppas alla ni mammor där ute i cyberrymden också blivit uppvaktade.


 En underbar dag till oss alla, världens bästa mammor! 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards