En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Jempajenny - 16 maj 2009 19:44

Agnes sover gott sedan en stund tillbaka, jag och sambon degar i soffan. Jag med ett glas rött...


Vi ska försöka se Melodifestivalen och Sveriges bidrag, men frågan är om det är läge att sitta uppe till tolv... Det är min tur att gå upp imorgon och jag vågar inte ens hoppas på att Agnes sover längre än till 04. Vi har mörklagt hennes rum i alla fall, med påslakan och överkast. Hoppas att det hjälper. Jag sa att jag skulle komma in och väcka henne vid 08 imorgon...*ler*


Nä, kära vänner. Nu är det hej då från min sida! 


Heja Sverige och Malena!

Av Jempajenny - 16 maj 2009 16:24

Igår kväll började Agnes att säga ba-ba-bap och variationer på det som a-ba-ba, ba-ba-ba-ba, ba-bap-ba. Det kom, efter många dagars"pruttljud-tränande" alltså ut med tungan och "spotta".


Idag har hon fortsatt sin träning och vi får väl hoppas att ma-ma-ma-varianten kommer snart! Annars kommer en pappa här bli alldeles för odräglig...*ler*

Av Jempajenny - 16 maj 2009 16:01

Nu har hon börjat "prata" tvåstavigt! Det kom så där helt plötsligt igår kväll och så har det fortsatt idag. Men inte är det ma-ma-ma som kommer utan ba-ba-bap eller a-ba-ba (hon kanske gillar Björn och Benny). Emellanåt låter det riktigt likt pa-pa, tills sambons stora förtjusning och mitt stora förtret!


Här visar hon att hon kan klappa händerna också:

(Ni får ursäkta den där tokiga mammans fåniga röst...)



Av Jempajenny - 16 maj 2009 11:48

Ni må tro att det råder full aktivitet här hos oss idag!


Solen skiner, så sambon är ute och klipper häckar. Jag tvättar (perfekt torkväder ute då det blåser en del), spolat av cykeln och smort kedjan, håller på att fixa dragkedjan i ett par jeans. Snart ska jag slänga ihop lite lunch.


Kan ni gissa vad Agnes gör? Hon sover...

Av Jempajenny - 16 maj 2009 10:36

Jag antog en utmaning som Mamma Russin hade i sin blogg.

1. Hur gammal är du om fem år? 37 härliga år!
2. Vem var den sista du träffade? Sambon
3. Hur lång är du? 169,5 cm på morgonen (ja, man krymper faktiskt under dagen!)
4. Vilken var den senaste film du sett? Hmm… ser i princip aldrig filmer längre. Tror jag lyckades se hela ”Ice Age 2” för några helger sedan
5. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Men vilket liv ni för! Det hörs ju ända hit…;-) Agnes ocj jag kikar över en stund sen. Kram!” till Jenny
6. Vem ringde du senast? Sambon
7. Vad är helgens planer? Klippa häcken och tvätta.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vem jag vill få tag i.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller. Förlovade sedan 1975.
10. När såg du din mamma senast? Det är typ 4 veckor sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? 04.13 för att vara exakt
13. Har du någon gång hittat en katt? Nä… inte som jag tagit hem eller så
14. Vilken är din favoritplats? Jag gillar att vara hemma… är en hemmaråtta.
15. Vilken plats föredrar du minst? Någon stans kallt, mörkt och instängt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förmodligen där jag är nu.
17. Vad skrämde dig som barn? Vampyrer
18. Vem fick dig att skratta senast? Agnes
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, men vi har ingen skivspelare.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En laptop på ruinens brant
21. Hur många kuddar har du i sängen? 2 st.
22. Hur många landskap har du bott i? 3
23. Har du spytt på nån nångång? Troligen som bebis/barn.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Tofflor, inomhus. Ute skor. På vintern med strumpor.
25. Är du social? Ja, verkligen!
26. Vilken glass är din favorit? Lejonet och Björnens saffransglass
27: Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av delar av våra skulder…
28. Tycker du om kinamat? Hellre Thai.
29. Sover du med eller utan kläder på dig? Sedan Agnes kom, med…
30. Tycker du om kaffe? Ja, men det är inget beroende.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten och/eller kaffe
32. Sover du på nån särskild sida? Innan graviditeten alltid på mage, men nu ofta på rygg.
33. Kan du spela poker? Ja, teoretiskt sett.
34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det..?
35. Är du en beroende människa? Ja, tyvärr…
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.
37. Vill du ha barn? Jag har redan ett A-barn… *ler*
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, som liten skrutta.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och saker till Agnes.
42. Äger du dyra smycken? Det beror på vad gränsen för ”dyrt” går. Några tusen, ja. Tiotals tusen, nej.
43. Har du någonsin mött en älg i skogen? Ja, i en bil
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tandborsten.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Agnes är i alla fall den som får mig att skratta oftast och mest nu för tiden.
46. Välj ett ärr på din kropp? Elementskada i pannan.
47. Vad har du för ringsignal? Klassisk, gammal telefonsignal
48. Har du kvar något klädesplagg från när du va liten? Ja, flera outfits som Agnes precis provat.
49. Flirtar du mycket? Ja, med bebisar och barn
50. Vart togs din profilbild? I hallen
51. Kan du byta olja på bilen? Ja
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, har inget körkort
53. Vilken var den senaste bok du läste? Sjöjungfrun av Läckberg
54. Läser du dagstidningen? Japp, GP
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Har gjort 3 (!) försök att prenumerera på ”Vi föräldrar” men det kommer ingen tidning…
56. Dansar du i bilen? Va?!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar bara på P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlarlista
59. När var du i kyrkan senast? Minns ej.
60. Är du nöjd med din kropp? Nej
61. Är du gift? Annars, tror du att du kommer gifta dig någon gång? Ogift, men förlovad. Av praktiska skäl kanske vi gängar oss.
62. Tror du ärligt att du kommer hitta din livs kärlek? Han är funnen. För snart 12 år sedan.

 Jag utmanar LottaJessan, Sofia och Eva. Och alla andra som känner sig utmanade!

Av Jempajenny - 16 maj 2009 09:25

Nostalgitrippen fortsätter...


När jag gick igenom de gamla bebiskorten på sambon och mig, kom jag ihåg att jag har en resväska med barnkläder nere i källaren. Så nu har jag gått igenom den och tvättat upp en del. Se vilken fullkomligt underbar outfit jag hittade! En alldeles äkta 70-tals dress, stickad till mig 1977. Tyvärr var den lite liten i storleken (fick för mig att den var större...) så den kan nog inte användas så många gånger. Men jag hittade fler godingar som dyker upp framöver.


Av Jempajenny - 16 maj 2009 09:08

Ja, ni... morgonterroristen fortsätter sina uppdrag! Strax efter 04 var det dags idag igen. Vid 05 gick sambon upp med Agnes då hon inte alls verkade ha några planer på att somna. Somnade gjorde hon däremot mitt i frukostsmörgåsen vid 06.30 Hon har ju onekligen inte sovit klart då vid 04, fast hon verkar tro det.


Ikväll ska vi ge oss på projekt "mörkläggning" då vi tror att det kanske är ljuset som stör Agnes skönhetssömn. Eller de just nu mycket högljudda småfåglar som håller morgonserenad från kl 03.Fast de kan man ju inte göra så mycket åt. 


Jag fick ligga i sängen till 07.30 och nu ligger sambon och slumrar på soffan... Tro jag, det! 


Tack för alla kommentarer kring "Mamma, pappa, barn"-inlägget och även för deltagandet i tävlingen! Det är så fantastiskt roligt att öppna upp bloggen och så är där en massa kommentarer.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards