En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Jempajenny - 8 maj 2009 22:02

Nu ska jag ta natt. Har suttit uppe och slarvat alldeles för länge de senaste kvällarna.


Jag berättar i morgon bitti vad det blev till middag!


Sov gott, vakna torrt!

Av Jempajenny - 8 maj 2009 19:11

Tänkte att ni skulle få gissa vad som står på matsedeln ikväll... Vinnaren får komma och fika på våra hembakta bullar!


Agnes är helt slut nu, så hon har fått pyjamas, välling, bostat tänderna och förhoppningsvis kan hon somna gott utan gråt och skrik. Sambon är inne och nattar henne nu. Själv ska jag börja med maten...

Av Jempajenny - 8 maj 2009 17:35

Här har ni dagens, glada Agnes. Tur att jag tog ett foto när vi kom hem för nu är hon inte alls på humör. Vi la oss en stund och somnade gott. Vid 17.15 vaknade jag och väckte Agnes eftersom det började bli sent... men hon hade uppenbarligen inte sovit klart eftersom hon nu är riktigt gnällig. Vi får hoppas att hon kan sova gott inatt.


Idag har Agnes på sig en klänning i cerice och rött från Name It. Den är nästan lite stor fortfarande, men fin. Jag köpte ett par matchande tights, men de låg visst i tvätten så det fick bli vita stumpbyxor istället. De har dessutom en liten ankstjärt... Gulligt värre!

Av Jempajenny - 8 maj 2009 14:59

Då har vi varit på skolan och hälsat på. Det var jättetrevligt att träffa kollegerna igen, och inte minst de nya eleverna. Det verkar vara riktigt bra ungar. Jag trodde att det skulle bli en Ma/No-profil på klassen, men nu visar det sig att det ska bli Jakt-profil! Något nytt, spännande försök, tydligen. Inte för att det berör mina lektioner, men jakt är väl kanske inte min grej... Hur som helst verkade det finnas många goa elever i klassen.


Tyvärr hade min chef "glömt" att jag skulle komma idag och kläckte ur sig lite dumheter. Alla i kommunen som jobbar med barnomsorg och skola och som har arbetat mindre än 5 år fick ju ett brev hemskickat för några veckor sedan. I det gick att läsa att jag kanske riskerar att bli av med jobbet framöver. Men det är inget jag tänkt på och fortfarande vet ingen vilka som får gå. Och då tycker jag inte att det är sjysst att säga att "Ja, vi vet ju inte vem som delar klassen med T till hösten" när jag står där. Och så hoppar han över att presentera mig... 


Men sådana är de ju, cheferna...


Annars har det varit en bra dag. Agnes tycker ju att det är jättespännande med liv och rörelse runtomkring sig. Så spännande att hon sedan 06 i morse sovit ca 1 timme, uppdelat på 3 minilurar. Men hon är glad...


Nu väntar vi på att sambon ska komma hem och "ta helg" med oss.

Av Jempajenny - 8 maj 2009 08:09

Då har vi tagit igenom oss ytterligare en "arbetsvecka"... Fredag, helgen hägrar...skönt!


Natten har ok. Agnes vaknade runt 00 med då gick sambon in till henne och hon somnade om ganska snabbt och sov till 05, som vanligt. Vi slumrade vidare till runt lite efter 06  då sambon gick upp med Agnes. 


Idag ska vi åka till min skola. Till hösten ska jag och min kollega ta en ny 7:a och idag kommer de eleverna till skolan och hälsar på. Jag tyckte att det kunde vara bra både för min och deras skull att vi får träffa varandra. Det ska bli roligt att träffa kolleget igen, men samtidigt känns det lite jobbigt... Det betyder ju att jag snart ska börja arbeta igen!


Nu ska vi börja göra oss i ordning. Bussen går om 50 minuter så det är väl dags. Hej på er!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards