En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Jempajenny - 9 maj 2009 23:01

... don´t let the bedbugs bite.


Nu måste jag sova lite om jag ska orka se på de ystra kossorna i morgon!



Av Jempajenny - 9 maj 2009 20:05

€ä-hjnm,- -.ö.l…ö-http://jempajenny.bloggagratis.se/2009/02/22/1417280-pysseldag-hos-asa-och-astrid/o-http://jempajenny.bloggagratis.se/2009/02/22/1417280-pysseldag-hos-asa-och-astrid/,.-TB´b’€b

Åbj$v´

Vbvvbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbö

B´’
’bbbbbhg ggggggggggggggggggg

v


(Agnes är mycket intresserad av datorn. Vi har en laptop och jag sitter oftast i soffan och bloggar. Om inte Agnes sover är hon i närheten och kommer allt som oftast krypandes och ska vara med. Idag skrev hon detta till er... Någon som vill ge sig på en översättning..?)

Av Jempajenny - 9 maj 2009 18:24

Och så blev hand- och fotavtryckstavlan äntligen klar!


 

Av Jempajenny - 9 maj 2009 18:21

Vi beslöt oss för att fortsätta äta själv-temat och låta Agnes äta sin kvällsgröt själv. Det mesta av gröten hamnade överallt utom i magen, men Agnes hade kul!


 

Av Jempajenny - 9 maj 2009 14:31

Det bidde visst en pysseldag.


Jag har tagit tag i de där hand- och fotavtrycken som bara legat och samlat damm, pga bristande motivation när jag insåg att den måste målas igen...  Nu måste jag vänta på att färgen ska torka innan jag kan gå loss på det roliga; att dekorera och fixa fint! Och så har jag sytt 4 st dregellappar till Agnes. Men de är inte heller klara då jag inte hade några tryckknappar hemma. Jag får visst ta en tur bort till Skroten någon dag.


Agnes som strulat så med dagsömnen, bara sover och sover. Hon sov en timme i förmiddags och nu ligger hon ute i vagnen och har hittills sovit i drygt en timme. Håller hon på att komma ur sin fas, månne..?

Av Jempajenny - 9 maj 2009 13:08

Inspirerade av Jessan lät vi Agnes äta en hel del själv. Sambon lagade makaroner, kyckling och ärter, majs och paprika till Agnes. Perfekt plockmat! Den där skeden var rolig att vifta med, tyckte Agnes och stoppade hellre skaftet i munnen med resultatet att maten trillade ner i haklappen. Då var det lättare att plocka upp maten med fingrarna och snäll som man är ville man gärna mata pappa också. Det var jätteroligt!


Om någon undrar över det hemska blåmärket i pannan, kan jag tala om att det fick Agnes i morse när det dumma, dumma soffbordet hoppade upp och anföll. Eller var det så att Agnes tappade balansen och skallade underhyllan... Aj, aj, aaaaj!!

Av Jempajenny - 9 maj 2009 08:43

Hon är så söt när hon sitter där på toaletten!

Och självklart måste man ha lite lektyr också...



Av Jempajenny - 9 maj 2009 06:57

Natten har varit som vanligt. Inte ett pip från lilla fröken förrän 05.20 Men hon kunde verkligen inte somna om i morse. Vi låg dock kvar i sängen i den dryg timme innan jag orkade pallra mig upp.


Idag har vi verkligen inte någonting på agendan. Ofta brukar det ju vara någonting som hägrar, men inte idag. Självklart finns det alltid saker att göra; tvätta, städa, plocka, pyssla i trädgården... men det är inget så där överhängande. Det är dock "Våryra i Skene" vilket innebär att byns typ 3 butiker har öppet lite längre... och någon trubadur spelar. Inte så där spännande, kanske.


Vad ska du göra idag?

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards