En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Jempajenny - 14 maj 2009 21:39

God natt kära bloggläsare och bloggvänner. Nu tackar jag för mig och kryper ner i sängen.


Imorgon läggs tävlingen i samarbete med Fridolina upp, så missa inte det!


Lägg till oss på Bloglovin´för att vara på den säkra sidan...


 

Follow En dans med svåra steg...
Av Jempajenny - 14 maj 2009 21:18

Ikväll när jag tog mitt bloggrace hamnade jag hos Yvonne som fotat och skrivit en liten text om humlor.


Helt plötsligt färdades jag bakåt i tiden och hamnade på en camping någonstans i Sverige med min älskade storasyster. Den sommaren begravde vi en humla. Humlan Hubert som gått sitt öde till mötes. Till Huberts ära snickrades ett litet träkors, det bands en liten krans och knöts en bukett... och små, små stenar samlades för att rama in den lille humlans grav.


Kommer du ihåg, kära syster...?


Tack Yvonne, för att du väckte detta barnsdomsminne till liv!

Av Jempajenny - 14 maj 2009 19:55

Ja, jag vet att jag är partisk i frågan om min dotter, men hon är ju bara så underbart söt!! Kan inte låta bli att bjuda på en bild i hennes söta, söta Stampemössa.

Då hon river av sig mössor utan band, fick jag rota fram denna ur gömmorna. Köpt på Karlssons 70% rea så jag gav nog 14,50:- för den...

Av Jempajenny - 14 maj 2009 18:39

Jag hade ju självklart med kameran på föräldraträffen men det var omöjligt att få alla på bild samtidigt. Men jag lyckades få med 5 av 6 på en bild. De är ju bara så söta när de ligger där huller om buller!


Joels bil var verkligen eftertraktad. Så pass att Joel tog sin bil och gick iväg... Agnes kröp givetvis efter med Joel är ju snabbare när han nästan springer fram. Bilen är i alla fall både rolig att sitta på, gå med och så kan man lyfta på sitsen och stoppa saker där. Nästan som ett Kinderägg! Tre överaskningar i en. Agnes skulle nog gärna vilja ha en sådan... Joel, som ju snart är 13,5 månad äääälskar fortfarande sin bil. 

Av Jempajenny - 14 maj 2009 17:07

...en jättefin turkos tunika och ett par piffiga, prickiga tights från Meandi! Vi kör stenhårt på det turkosa temat nu. Dessutom var det rabatt i Meandis webshop så jag betalade bara 80:- per del. Vilket klipp, va?


 

Av Jempajenny - 14 maj 2009 16:35

Nästan alla dök upp idag på föräldraträffen. Det vara bara en mamma och son som inte dök upp. Jättetrevligt! Och det blir inte bara prat om sovtider, bajsblöjor och mat vilket uppskattas av undertecknad.


Agnes var i sitt esse; satte sig i knät på en pojke, körde över en annan med Joels gå-bil, tjöt som en mistlur så en pojke bröt ihop, drog en annan i öronen. Ja, hon visade sig från sin charmigaste sida. Agnes är yngst men tar helt klart mest plats. Det är mammas tjej det! 


Paketet är hämtat, öppnat och fotograferat. Lägger upp det när jag fixat lite med korten som tog idag. 

Av Jempajenny - 14 maj 2009 11:58

I dag är Agnes klädd i body och tights från Lindex (billigt Traderafynd!), grå svettiskjol från Nova Star och sockor från GeKås (de har 3-pack antihalk för 19,95:- därav alla GeKåssockor!).



Nu är det inga problem alls att ställa henne själv på golvet för att ta ett kort (eller 23!). Hon släpper dock inte gärna själv än, men det kommer väl tids nog. Det är så roligt när hon håller på att tappa balansen bakåt. Då drar hon liksom i tröjan fram som om hon försöker dra upp sig själv. Jätteroligt ser det ut! Och så strålar hon som en sol...


Nu ska vi strax trippa iväg. Vi tar posthämtning på vägen till Jenny och Joel. Det blev en tidig lunch idag, då vi sov över melliset. Innan vi går måste jag visst byta en bajsblöja... nr 3 idag. 

Av Jempajenny - 14 maj 2009 09:13

Ja, tro det eller ej men jag har legat i sängen till 08. Nej, Agnes sov inte så länge. Hon vaknade som vanligt 05, men sambon fick hämta henne. Jag ammade lite och sedan fick han brottas med lillskruttan tills de gick upp runt 06.30 Det var jätteskönt! Och dessutom sov jag som ett barn (he, he vilken ironi!) mellan 22.30 och 05! Så idag är jag pigg och glad.


Efter tips från Jennie har vi satt på Nickelodeon nu på morgonen. Agnes blev alldeles till sig i brallan av "Dora the Explorer" men nu har hon hittat ett IKEA-reklamblad som är minst lika roligt. Det är inte svårt att roa småbarn!


Vid 13 idag ska vi på föräldraträffen. Tills dess tar vi nog det lugn och stannar hemma. Om jag inte går och hämtar det där paketet... Vi får se. Det är i alla fall snart dags att vaska av sig och hoppa i kläderna. 


Vad ska du göra en torsdag som denna?

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards