En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Jempajenny - 13 maj 2009 21:06

I morgon ska Agnes och jag till Jenny och Joel på föräldraträff. Vi är sju mammor och barn som träffades genom BVC:s föräldragrupp i höstas som fortfarande ses regelbundet. Tyvärr har det varit lite manfall de senaste gångerna pga sjukdom, resor och annat. Vi hoppas att några fler dyker upp imorgon!


Dessutom ska vi ta vägen förbi vårt postutlämningsställe och hämta ett paket. Spännande, spännande... Jag visar imorgon vad jag skickat efter!


Snart ska jag också gå och lägga mig. Agnes somnade så snällt strax efter 19 och sambon la sig också tidigt. Han verkar inte helt pigg faktisk... Det fungerar inte riktigt att sitta uppe och uggla till 23 på kvällarna när man väcks redan runt 05.


Sov gott när det är dags för er att nanna!

Av Jempajenny - 13 maj 2009 19:53

Här kommer lite härliga bilder från ett grönskande Örby. Alla bilder utom de rosa blommorna på trädet är tagna i vår trädgård. Nu händer det saker nästan dagligen kan jag säga.

Och nu har syrénerna kommit så här långt på en av våra syrénbuskar:

Tyvärr upptäckte jag även en sådan här äcklig, liten varelse:

Vi har problem med mördarsniglar här. Om man inte plockar varje kväll så slukar de allt i sin väg. Usch!

Av Jempajenny - 13 maj 2009 18:26

I kväll bänkade vi oss i soffan för att verkligen titta på I drömmarnas trädgård. Det har bara stått på i bakgrunden innan. Men efter kommentarer här och information om när det går på TV, blev det aktivt tittande idag. Emellanåt tjöt Agnes av lycka och hoppade upp och ner som en liten groda... Ibland tappar hon fokus på det hon tittar på men ofta hittar hon tillbaka.Det blir garanterat fler program. Skönt att kunna växla mellan det och Teletubbies. Jag tycker redan att jag har ledsnat lite på "tubbiekjääääm"...


Bra att veta att I drömmarnas trädgård också går tidiga mornar. Då kan man stå ut med att kliva upp vid 06...


Miffy och Fifi Förgätmigej ska vi också försöka pricka in någon gång om vi får tid och kanal.


Tack för svar och tips! 

Av Jempajenny - 13 maj 2009 15:38

Inte för att någon är intresserad men de senaste dagarna har jag nog bytt 15 bajsblöjor! Jag vet inte vad det är med skruttans mage... Det kommer när man minst anar det och då hinner vi ju inte till toan. Fler tänder...?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 13:40

Terapibassängen var fortfarande inte lagad. Men vi badade i lekdelen, vilket är minst lika kul tycker barnen. Idag var det lite mindre folk och därmed lägre ljudnivå. Det märktes att Agnes tyckte att det var skönare, eller har hon vant sig lite vid miljön. Det är i alla fall jättekul att sitta och stå i vattnet och bara plaska, plaska, plaska! 


Efter badet blev det lunch som vanligt och för en stund sedan kom vi hem. Agnes somnade i bilen och sover nu gott i sin säng. Vi får se hur länge bara. Det vore skönt om hon kunde sova någon timme till så hon orkar vara uppe till läggdags så det inte blir som igår kväll. Men det verkar nästan vara något i luften nu. Av era kommentarer att döma var det många som inte kunde somna igår och som sov dåligt i natt... Är det fullmåne eller så?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 13:34

Idag kör vi "girlie" värre! Hello Kitty från topp till tå... (nästan). Velourdress i rosa och röd tröja från H & M, och GeKåsstrumpor. Jag köpte faktiskt en mössa också i stl 74/80 men den är redan för liten till min tjockskalliga dotter...*ler* Stort huvud tyder på intelligens, eller hur var det...?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 09:32

Agnes ligger och tar en powernap nu. Snart blir vi hämtade och styr vår kosa mot badhuset. Vi får se om terapibassängen har lagats ännu, eller om vi får vara i lekdelen av badhuset.Det är synd att bassängen är trasig då jag investerade i ett klippkort på drop-in babysimmet. Självklart trodde jag ju att det skulle gå att använda i höst också, men eftersom babysimmet kommer att drivas privat till hösten utgår drop-inverksamheten. Hittills har jag bara använt 2 av 10 ggr och det sista drop-intillfället är v. 24. Det går ju inte att utnyttja de gångerna då. Jag ska fråga idag om de kan köpa tillbaka de gånger som vi inte kan utnyttja eller om man kan få någon form av tillgodokvitto.


Det är skönt att ha lite aktiviteter idag då sambon skulle på någon fortbildning och kommer inte hem förrän 18 ikväll. Jag är så bortskämd med att han kommer hem tidigt om dagarna.


Ha det så bra idag!

Av Jempajenny - 13 maj 2009 07:19

Postis Per är också spännande...


 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards