En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Jempajenny - 27 maj 2009 19:56

Här kommer en liten snutt från ikväll på vår lilla pyjamasnalle. Efter några försök så får ni se några stappliga steg!


Av Jempajenny - 27 maj 2009 18:05

Sambon rotade fram en burk med vita bönor ur skafferiet idag. Han tyckte att den stod lite vingligt. Vi närmare inspektion var burken alldeles bucklig, innhållet hade helt klart jäst. Och det var visst några år sedan bäst-före-datumet passerades... Dags att rensa skafferiet kanske?

 


Det roliga är att vi har flyttat tre (3!) gånger sedan 2002 och burken har hängt med i alla flyttar! Det är inte så ofta vi äter vita bönor...

Av Jempajenny - 27 maj 2009 13:45

 

Idag ser hon ut som en riktigt liten busfia! Precis efter att detta kort togs, så tog hon 2 steg framåt mot mig och kameran... Snart kan man inte lita på att hon står still ens!


Dagens outfit:

Hello Kitty-tröja

Nova Star-jeans

Pax-skor

Av Jempajenny - 27 maj 2009 09:32

Snart åker Agnes och jag till badhuset för att dränka våra (läs mina) sorger. Vi åker med Sara och Edvin idag då Jenny och Joel inte kände sig helt hundra.


Agnes har varit på mycket bättre humör idag. Den andra framtanden i överkäken har fortfarande inte trängt igenom tansköttet, men den är precis under. Man både ser och känner den. Hoppas den kommer fram snart, så det inte drar ut på tiden och besvärar lillskruttan. 


Inatt sov Agnes i sin egen säng ända till strax innan 05, men då hade hon ju verkligen inte några planer alls på att somna om. Men jag gav mig inte och vi låg och brottades och slumrade om vartannat  tills vi gick upp vid 06.30 Av någon märklig anledning så visar hon nu helt klart att hon är tuttintresserad igen. Och vill ammas...Jag hade tagit bort kvällsmålet för några kvällar sedan men igår ville hon ha. Och imorse nöjde hon sig inte med ett bröst utan kröp upp och lade sig över mig för att nå tutten. Knäppa unge! Det är lite roligt att se skillnaden mellan de akrobatiska amningsställningar som Agnes kan ammas i nu till skillnad från hur vi kämpade när hon var nyfödd... 


Nä, nu ska jag packa det sista. Vi blir hämtade kl 10.00

Av Jempajenny - 27 maj 2009 07:29

... men jag var inte alls på humör att skriva igår.


Jag fick nämnligen ett samtal från en av mina chefer där jag fick reda på att jag är en av dem som räknas som övertaliga, vilket innebär att jag kommer att bli uppsagd! Inte i mina vildaste fanatasier kunde jag väl tänka mig att jag skulle bli uppsagd från en tillsvidaretjänst som lärare. Men så är det. 

Jag har 6 månaders uppsägningstid så jag kommer ju att arbeta under höstterminen men till våren står jag utan arbete. Och eftersom att det är kommunen som tvingas till nedskärningar finns det ju inte jobb på några andra skolor här i närheten heller. 


Så nu är man tillbaka på ruta ett igen. Söka jobb, hatta runt på vikariat, vara springvikarie... Så j**la surt!! 


Så gårdagen tillbringades i tårar, besvikelse, ilska, frustration... och dessutom har tvättmaskinen gått sönder! 



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards