En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Ursäkta bloggtorkan...

Av Jempajenny - 27 maj 2009 07:29

... men jag var inte alls på humör att skriva igår.


Jag fick nämnligen ett samtal från en av mina chefer där jag fick reda på att jag är en av dem som räknas som övertaliga, vilket innebär att jag kommer att bli uppsagd! Inte i mina vildaste fanatasier kunde jag väl tänka mig att jag skulle bli uppsagd från en tillsvidaretjänst som lärare. Men så är det. 

Jag har 6 månaders uppsägningstid så jag kommer ju att arbeta under höstterminen men till våren står jag utan arbete. Och eftersom att det är kommunen som tvingas till nedskärningar finns det ju inte jobb på några andra skolor här i närheten heller. 


Så nu är man tillbaka på ruta ett igen. Söka jobb, hatta runt på vikariat, vara springvikarie... Så j**la surt!! 


Så gårdagen tillbringades i tårar, besvikelse, ilska, frustration... och dessutom har tvättmaskinen gått sönder! 



 
 
Ingen bild

martina

27 maj 2009 08:45

mycket hinner hända på 6månader!!! nja tvätten möglar nog, men på skolan menar jag!
Bamse kram till dej!

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

27 maj 2009 08:59

Så tråkigt!
Men du har ett helt halvår på dig att hitta något nytt...och det kan som sagt hända mycket annat, kanske får dom en annan tjänst ledig?

Håller tummarna för att det ska gå bra i alla fall!

Kramar

http://edvinsmamma.blogg.se

 
Erika

Erika

27 maj 2009 09:18

Neeeeeej, så tråkigt! Verkligen, men det kan ju vända.. det kan ju vara nån som blir mammaledig eller nåt.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

27 maj 2009 09:46

Vad trist med ditt jobb! :-( Hoppas att det är som på min skola, där det av någon konstig anledning alltid behövs mer undervisning/fler tjänster än vad rektorn räknat med... Sedan så kan det ju alltid bli så att någon ska vara mammaledig, sjukskriven eller dylikt. Jag hoppas att allt löser sig i alla fall!

http://gustav.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

27 maj 2009 09:57

Men bläää vad trist! Just läraryrket är ju annars det man tror ska drabbas minst. Det kanske blir nåt långt gravvik någonstans som du kan få,så du slipper hatta runt.

Ha en härlig dag på badet.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Milla

27 maj 2009 10:05

Fy fasen... Jag är också rädd för att min tjänst ska dras in. Man får bara vänta och se vad som händer. Så himla tråkigt!!! Men jag håller tummarna för att du kan hitta nåt annat snart! Kramar, milla

 
Karin B

Karin B

27 maj 2009 10:15

Blä!Vad tråkigt! Hoppas det löser sig! Jag är ju också "övertalig"... Med tanke på att kullarna på gymnasiet minskar känns det inte alls vidare skoj.

http://blogg.brandin.info

 
Sofia

Sofia

27 maj 2009 10:17

Jag skickar en "BAMSEKRAM"!
Hjälper ju föga, men en lite tanke i alla fall.

Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Mamma Russin

Mamma Russin

27 maj 2009 11:29

hej vännen..
det var inte ett roligt besked... fy så tråkigt för dig.. hur går det för din man då?? han var väl också lärare??
hoppas det löser sig för er..
kramkram

http://enburkrussin.blogspot.com

 
Mammatilda

Mammatilda

27 maj 2009 11:55

Välkommen till klubben! Vet tyvärr precis hur du känner och känner verkligen med dig! Jag resonerar också som så att mycket hinner hända på sex månader, men det är så himla trist ändå! Jättekramar till dig!!!

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Katrin

Katrin

27 maj 2009 15:28

Näää, fy f*n helt enkelt. Förstår om du är deppad! KRAM!

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

27 maj 2009 18:29

Kram på dig.....det kan behövas efter ett sådant besked. Usch vad tråkigt. Jag hoppas det löser sig på något sätt.
Kram igen

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

27 maj 2009 21:01

stackare,, =( men det kommer säkert lösa sig! skickar en kram!

http://storasyrran.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards