En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Kläder, kläder, kläder!

Av Jempajenny - 15 juni 2009 10:23

Här kommer resultatet från helgens shopping! Jag köpte kläder i stl 80, både nu till sommaren men också till hösten. En sak som är säker är ju att Agnes kommer att växa i dem...


Vi började vår shoppingrunda i Haga, i Villevallabutiken. De hade en hel del rea med det var utplockat i storlekarna så det blev bara 2 bodysuits att ha i sommar under varma dagar. 

Sedan styrde vi kosan mot Po.p på Vallgatan och där blev det en tunika och en klassisk Po.p-tröja i turkos.

Tunikan kommer att bli fin nu i sommar, med vita, cerise eller orange tights. Till hösten kan ju Agnes ha den som blus till byxor och med en kofta över. Den rutiga tunikan var sambons favorit!


Sedan var det dags för Lindex. Eller ja, vi hann faktiskt med 4 olika Lindexbutiker. Märkligt nog så varierar deras reor en del. Men det mesta var ju ändå det samma. 3 bodies blev det.

Och ett gäng byxor... (de längst till höger är dock från KappAhl)

Jag tänkte att man kunde matcha bodisarna och byxorna lite. Och så försökte jag ju tänka på vad jag redan hade hemma. Men jag måste säga att jag tycker att Lindex velourmjukisbyxor är outstanding. De håller färg och form hur mycket man än tvättar och tumlar dem! 






Slutligen blev det ett par ful-snygga sparkbyxor från Lindex, ett par bruna leggings och 2 par vita spetssockor från Åhlens. Jag hade helt missat att de byggt ett nytt, 3-vånings Åhlens på Kungsgatan och kände mig helt vilsen när vi var därinne.




Ja, det var resultatet av helgens shopping. För knappt 900:- tycker jag att jag fick mycket kläder till Skruttan.

 
 
Daniel

Daniel

15 juni 2009 11:51

ojoj så mycket nätt å fint fyndat!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Erika

Erika

15 juni 2009 12:21

Oj så mkt fint du har hittat!! Vi har två lådor fulla med stl 80, tror jag inte behöver handla mer :)

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

15 juni 2009 13:04

Jag håller med dig om Lindex byxor.
Dom är helt klart bäst!
Mycket fint du hittat!.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

15 juni 2009 13:09

Vilka fina kläder! Velourmjukisbyxor från Lindex är jätte bra. Vi har nästan bara sådan till Martin. Har dom verkligen rea på dom nu? Ska titta efter dom jag också.

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

15 juni 2009 14:19

Va mycket fint du köpt till sessan!
Och jag håller med dig om Lindex velourbyxor, tycker att det är synd att Edvin inte kan ha så små storlekar längre...

Kramar

http://edvinsmamma.blogg.se

 
anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

15 juni 2009 16:13

Så mycket fint. Bodysuitsen var söta!

http://storasyrran.blogg.se

 
Jessan

Jessan

15 juni 2009 17:28

Oj vad mycket fina kläder du hittat och till de priserna!

http://www.yessjodin.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

15 juni 2009 20:04

Oj, det var inte illa! Jag är imponerad. Så där mycket kläder har jag inte köpt till Edvin ens sammanlagt i år...Och jag ser ju att det inte är jättemycket...
Men det ska bli ändring på det nu. Nu ska jag också börja shoppa!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

15 juni 2009 20:11

Jag hann förbi Lindex jag också idag :). Det blev två Velourbyxor och tre bodies till Martin. Jag blev ju rädd att dessa byxor ska ta slut och sen kanske man inte får tag i sådan innan hösten.
Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Amanda

Amanda

16 juni 2009 17:13

Finfin shopping! ^^ Jättefina grejer du fyndat!

http://creyla.blogg.se

 
Nikita

Nikita

16 juni 2009 20:05

Ojj vilka fynd du gjort!!
ja köpte ju en sån bodysuit till albin dock betalade ja 179 för en , men ja älskar den , perfekt som pyjamas nu på sommaren!!

kommer nog köpa flera framöver!

http://www.nikital.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

16 juni 2009 23:43

Det var inte dåligt med kläder, kommer Agens hinna använda allt mån tro, hi, hi! Jag ska inte kasta sten i glashus, Gulliganerna har så mycket kläder att de inte får plats i garderoberna, men jag skyller på att jag varit Blingo och meandi-säljare, inte mitt fel liksom, men det är mitt fel, för det är jag som köper alla kläder, ha, ha!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards