En dans med svåra steg...

Alla inlägg under juni 2009

Av Jempajenny - 16 juni 2009 14:28

Fick precis ett samtal från min rektor som helt plötsligt säger att jag INTE blir uppsagd! Nu får de väl banne mig ta och bestämma sig!


Självklart är jag jätteglad och tacksam över att få behålla jobbet, men samtidigt tycker jag att det här är väldigt illa skött. Det har varit många veckors magont och oro jag burit på... Är det inte typiskt för en kommunal verksamhet? 


Hittills vet jag i alla fall att jag nu under hösten kommer att vara kvar delvis på "min skola" och att jag kommer att "delas" mellan min rektor och rektorn på sambons skola. Alltså blir det väl att fara emellan skolorna. Men inget kommer vara klart förrän terminen startar 12 augusti. 


Så kan det vara!

Av Jempajenny - 16 juni 2009 13:22

Jordgubbspremiär!

 


Lite skeptisk till en början... och lite surt! Men gott ändå!



Av Jempajenny - 16 juni 2009 12:39

Nu har sambon gått på sommarlov! Och vi är lediga två härliga månader tillsammans! Nu känns det som en evighet, men jag vet hur det är... Helt plötsligt har hela sommaren gått och det är dags att börja arbeta. Men det funderar vi inte över idag. Utan nu glädjs vi över den långa ledigheten tillsammans. Det ska firas med jordgubbar och grädde!



 
Av Jempajenny - 16 juni 2009 08:37

Idag vaknade Agnes vid 07.15 Och hon vaknade inte förrän strax innan 05 och ville ha välling och komma över till oss. Däremot tog det en stund för henne att somna om efter vällingen. Hon låg och sparkade och petade på mig en stund. Men somnade om gjorde hon... Skönt! Vi kan nog våga säga att hon halkat in i nya rutiner nu va?


Idag ska vi träffa Jenny och Joel. Och så ska vi sälja Agnes gåstol. Vi köpte ju en till henne i julklapp, men den har inte använts särskilt många gånger. Agnes tyckte att det var kul att sitta i den och mickla lite med knaapparna och spakarna på lekpanelen, men att ta sig fram i den var överskattat. Då ville hon hellre krypträna. Så nu har den bara stått i källaren och samlat damm. Jenny har en kompis som fick barn i  februari och de var på jakt efter en gåstol och då är det lika bra att sälja den tycker vi. Jag hade hoppats på att sälja lite av Agnes kläder till henne också, men tydligen använder det redan stl 74. Så olika det kan vara! 


Det är nog läge att börja göra sig i ordning redan nu, då vi ska träffas vid 10-tiden. 

Av Jempajenny - 15 juni 2009 21:58

Det blev faktiskt en TV-kväll för min del i afton. Såg delar av en skum dokumentär på femman om kvinnor som hade kärleksaffärer med ting, så som en kyrkoorgel, altarring eller varför inte Eiffeltornet... En kvinna påstod sig ha ingått äktenskap med just Eiffeltornet, så man kanske skulle ta och gifta sig med Globen? Femman rotar ju alltid fram kenpiga dokumentärer.


Efter det blev det ett CSI-avsnitt. För några år sedan missade jag inte ett, enda avsnitt av CSI oavsett om det var originalet, Miami eller NY-varianten. Men jag överdoserade visst CSI och det här avsnittet var det första jag sett på lääänge. Men var sjutton har Grissom tagit vägen? Morpheus från The Matrix verkar ju ha tagit hans plats. Fishy...


Om någon vet, får ni gärna svar i kommentaren! Med det önskar jag er alla en riktigt god natt! 

Av Jempajenny - 15 juni 2009 20:17

Agnes sov en halvtimme där på eftermiddagen. Sedan var vi på Willys och storhandlade och när vi kom hem igen var det dags för skruttan att hoppa i pyjamasen och lägga sig för natten, vilket hon också gjorde utan protester. Jag vågar inte ta ut något i förskott, men hoppas ju innerligt att hon sover lika länge imorgon.


Jag fick desstutom ett samtal idag från kommunens personalassistent (?) och eventuellt kan jag få en tjänst på 50 % till hösten. Men det behövs förhandlas lite fram och tillbaka. Jag har varit i kontakt med mitt fack och de har gett mig lite goda råd. Jag ska ta kontakt med henne i morgon förmiddag och lämna "mitt bud" så får vi se om det accepteras. Mer än så kan jag inte säga då det är lite hysch-pysch än så länge...


Och sedan fick jag ett positivt mail idag också! Det lutar åt att jag kommer att börja ett nytt samarbete med en häftig webbutik som säljer barnkläder! Alla detaljer är inte klara så jag ligger lite lågt med det också. 


Dessa posivita besked var mycket välkomna! Kanske är det min tur att få lite medvind nu...?

Av Jempajenny - 15 juni 2009 16:12

Ja, det är sant! Jag trodde att det skulle vara full rulle här i eftermiddag men nä. Agnes var mer trött, så nu sover hon igen. Knepigt!

Av Jempajenny - 15 juni 2009 13:29

Agnes vaknade vid 12.45 ungefär... Hon var väl helt enkelt mer trött.


Vi har fått en resesäng av en kollega till sambon och Agnes tycker att den är jätterolig att leka i. Praktiskt för oss också, då hon håller sig på ett och samma ställe... *ler* Vi kanske ska döpa om den till lekhage istället..?

Dagens outfit:

Body, Po.p

Velourbyxor, Lindex

Sockor, GeKås

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards