En dans med svåra steg...

Alla inlägg under juni 2009

Av Jempajenny - 20 juni 2009 08:49

God morgon!


Ännu en dag med sovmorgon. Men idag bestämde sig faktiskt Agnes för att sova till 07.30 Lyx! Men man får ju ligga och trängas med henne...


Igår kväll var vi hos Jenny, Andreas och Joel. Det var mycket trevligt! Det kom ett par rejäla skurar runt 17-tiden, men sedan klarnade det upp och vi kunde faktiskt sitta ute och äta.


Men det märks att Agnes är mer nyfiken och har svårare att koppla av när vi är borta. Och det blev väl inte bättre av att vi var hos hennes "bästis". Det gick ju inte alls att koppla av och sova när Joel busade runt. Tillslut däckade kidsen av i soffan framåt 21.30


Idag är det samma växlande väderlek här hos oss. Vi har ännu inga planer för dagen. Vi tar det som det kommer helt enkelt. 

Av Jempajenny - 19 juni 2009 15:59

Här är sötaste lilla midsommartjejen! Klänningen är den vi fick av farmor och farfar, från Po.p


Vi trotsade vädrets makter och åkte iväg till midsommar-firandet. Lite sång och dans kring stången blev det. 


Glad midsommar till er alla!


Kramar från oss!

Av Jempajenny - 19 juni 2009 13:47

Nu har vi fått en härlig lunch med matjes och allt där till. Jordgubbar och grädde blev det också. Vi satt ute på altanen, med infravärmen på och regnet som smattrade på taket. Typiskt svenskt midsommarväder!


Nu är det dock uppehåll och faktiskt lite sol mellan molnen, så när sambon och Agnes vaknar (de sover middag tillsammans...)tror jag nog att vi åker iväg till midsommarfirandet vid Ekelund.


Kransen är klar, men modellen sover ju så det blir en bild lite senare. 

Av Jempajenny - 19 juni 2009 11:40

Detta roar jag mig med just nu...

 

Av Jempajenny - 19 juni 2009 10:35

Jag har fått en ordentlig sovmorgon idag! Sambon gick upp med Agnes 05.30 (!) men jag gick sova vidare till runt 08. Då kom mina älsklingar in i sovrummet och busade lite. Men Agnes blev lite trött så vi lade oss igen, hela familjen och sov till strax innan kl 10.


När jag var uppe runt 08 var det sol ute men nu har tyvärr molnen hopat sig och det är ordentligt grått på himlen. Troligen blir det regn här framåt lunchtid. :-( Vi hade tänkt åka iväg till ett ställe här i närheten där det är traditionellt midsommarfirande, men vi tänker inte stå och huttra i regnet. Då stannar vi hellre hemma. 


Ikväll är vi bjudna till Jenny, Andreas och Joel på lite midsommargrillning. Det ska bli trevligt! 


Nu håller vi tummarna för att regnet håller sig borta!

Av Jempajenny - 18 juni 2009 21:20

Jag höll ju på att glömma... Idag kom den där FamiljeLiv.se-tidningen och i detta nummer var Agnes med. Jag trodde att hon skulle vara med i förra numret, men det blev alltså i detta.


Det var en moderator på FamiljeLivs-sajten som tog kontakt med mig och undrade om det var okej att publicera en bild på Agnes i papperstidningen och eftersom jag "hänger ut" henne här dagligen tyckte vi att det var ok. Så här blev resultatet:









Ni ser henne längst ner på sidan. Undra om de tyckte hon passade in under temat "spädbarns-massage" eller "sover inte på natten"?!

Av Jempajenny - 18 juni 2009 20:47

Jag insåg att jag knappt skrivit om hur vår dag har varit.


På förmiddagen spöregnade det verkligen här. Så vi satte igång lite städning, dammsög hela huset och svabbade golven. Lite tvättat blev det också. Agnes tycker mycket om när vi dammsuger och är i tvättstugan. hon kryper efter dammsugaren från rum till rum och är nöjd och glad en lång stund. Likaså i tvättstugan. Hon älskar att dra tvätten ur maskinerna och stå och repa ur den rena tvätten ur tvättkorgen. Så egentligen är det ganska lätt att få lilla fröken nöjd, även de gnälligaste dagarna men det är ju inte alltid mamma och pappa orkar städa och tvätta.


Sedan tog vi ju en tur till Holsljunga för att hämta skötväskan. Vi fick kaffe hos Martina och Agnes och Pelle lekte en stund. Sedan styrde vi kosan hemåt igen och jag och Agnes var bara hemma och hämtade vagnen för sedan gick vi bort till Jenny och Joel. Där träffade vi även Sara och Edvin. Joel passade på att visa Agnes hur man klättrade upp i soffan :-o Vi tyckte liksom att det kunde vänta ett tag. Men hon fick inte till det riktigt, tack och lov!  


I eftermiddag har vi haft en riktigt trött liten tjeja här hemma. Agnes sov i bilen hem från Holsljunga vid 13-tiden och sedan inget mer! Så vid 18 var hon så trött att hon höll på att bryta ihop fullständigt. Vi förhalade dock sänggåendet till 18.40-tiden med ett bad. Sedan fick hon välling och slocknade helt utsjasad i min famn. Och nu har jag suttit vid datorn och läs ikapp alla blogginlägg jag missat under gårdagen och idag. Det blir en del kan jag säga, men samtidigt är det ju så roligt att läsa om andra. 


Ja, det var vår dag det. 

Av Jempajenny - 18 juni 2009 20:22

Idag fick jag en utmärkelse av Elin! Det värmde gott... Tack snälla, rara du!

Nu är det min tur att skicka den vidare. Jag följer ett gäng bloggar varje dag och alla bloggar är charmiga på sitt sätt. Men jag väljer skicka just denna award vidare till:

Eva,Jennie, Mammatilda, Lotta och Sofia

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards