En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Dagens trötta, trötta Agnes

Av Jempajenny - 7 maj 2009 13:09

Det strular riktigt med dagsovandet nu... I förmiddags somnade hon i vagnen när vi gick till kyrkan men hon sov bara en kvart. Alldeles för lite. Så hon var helt slut vid lunchtid och somnade sittandes i matstolen:


Jag tvättade av henne, lade henne i sängen och hon vaknade gnyendes efter 20 minuter! Alldeles för lite! Så nu har vi kampat en bra stund, Agnes och jag och äntligen har hon somnat om i sin säng! Det är jättejobbigt att hon är ledsen och gråter, men det gör hon ju för att hon är trött och behöver sova... Hoppas att hon verkligen kommit till ro nu!

 
 
mamma russin

mamma russin

7 maj 2009 13:34

men söta!!! lilla gumman så trött.. minns att stina hade en sådan period med.. det blir så jobbigt för dom små.. (och dom stora med) hihi...
kram

http://enburkrussin.blogspot.com

 
Mammatilda

Mammatilda

7 maj 2009 13:36

Åh visst är det jobbigt när dagssömnen strular. Vi har en likadan dag idag. Vilma somnade en stund i färgaffären och Gustav en liten stund på vägen hem. Båda sov för lite men var samtidigt inte tillräckligt trötta för att sova igen efter lunch. Nu har de dock slocknat i vagnen ute, lagom till att vi ska åka iväg igen...

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

7 maj 2009 14:44

Såå söt, men vad obekvämt det måste vara att sova i stolen.

Kram!

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Amanda

Amanda

7 maj 2009 14:45

Usch så jobbigt att vara så trött. Ludwig sover typ aldrig längre än en kvart totalt på dagen. Vaknar vid fem på morgonen och håller igång till kl 21. Vi har en väldigt pigg liten kille. :oP

Vad söt hon är när hon sitter i stolen och sover. Om man somnar mitt i maten DÅ är man trött!

http://creyla.blogg.se

 
Erika

Erika

7 maj 2009 15:15

Åh så söt, men jobbigt med sovtiderna! Allt är upp å ner för oss med. Läste i boken att det är ju en utvecklingsfas nu, försökte läsa in mig lite eftersom lilla C är alldeles för mammig.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

7 maj 2009 20:01

Man kan ju tycka att om man är så trött att man somnar sittandes, ja då borde man sova lite mer än 20 minuter. Men vill man inte så vill man inte...

http://jtv.bloggagratis.se

 
anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

7 maj 2009 22:18

så söt.. att de kan somna var som helst de där små.. =)

http://storasyrran.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards