En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Milstolpe

Av Jempajenny - 30 maj 2009 19:32

Det känns som om vi har nått en milstolpe nu när Agnes blivit 9 månader.


9 månader i mammas mage, 9 månader i den stora vida världen...


Jag satt och bläddrade igenom lite foton och kunde inte låta bli att tänka tillbaka på den där lördagen i augusti då vår älskade lilla Agnes kom till oss. Men först en liten bild från "insidan":

Redan då en livlig liten krabat som visade hela registret för sina hänförda föräldrar. Hon passade på att göra tummen upp för mamma och pappa. Betyder det att hon godkände oss som sina föräldrar redan 18 veckor gammal...? Och den där profilen känner man ju igen.


Sedan var det dags! På eftermiddagen den 29 augusti på BF (!) satte värkarna igång. Inte för att vi fattade att det var dags då, men vi passade på att fota magen (gräsligt vad stor man var!). På natten åkte vi in till Varbergs förlossning. Du kan läsa hela min förlossningsberättelse här om du vill... På bilden från förlossningen är jag öppen 6-7 cm och Agnes kom en 4-5 timmar senare.

Och jag kan säga att jag var lättad över att hon äntligen tittade ut! 4015 g vägde vår "lilla" skrutta och 50 cm lång. Redan då var hon tjockskallig, med ett huvudomfång på 37 cm. Kolla in "Ms Conehead"...

Och vi var självklart de stoltaste föräldrarna i världen! Vackrare barn har ju aldrig skådats!

Trots att Agnes mest liknade en bulldog den första dagarna. De andra mammorna kikade ner i plastbaljan och utbrast att hon hade ju redan babyhull...*ler*

Tre dagar efter förlossningen, åkte vi hem. Att kliva över tröskeln med en ny liten familjemedlem var omtumlande. Men allra mest underbart! Att man kan älska någon så mycket, som man nyss träffat för första gången.

Och Agnes trivdes bäst i pappas trygga händer eller i sin hundkorg.


När man skriver så här om denna tiden känns det sååå långt borta, samtidigt som det känns som om det var igår man vaggade fram med magen i vädret och bara längtade till bebisen skulle titta ut.


9 månader i mammas mage, 9 månader i den stora vida världen...

 
 
Erika

Erika

30 maj 2009 20:07

Åh vad roligt att se lite bilder.. skulle gärna visa hur stor jag var.. men jag såg ut som en blåval :)

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

30 maj 2009 20:35

Vad gulligt, e så lycklig för eran skull!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

30 maj 2009 22:16

Va roligt att du lagt in bilder när sessan låg i mage och när hon var alldeles ny :)

Visst är det otroligt va fort tiden går?

Kram

http://edvinsmamma.blogg.se

 
Lotta

Lotta

31 maj 2009 10:44

Vilken underbar ultraljudsbild med tummen upp. Hur stor är sannolikheten för att man ska lyckas fånga det på bild? Verkligen skithäftigt.
Kramis

http://lottans.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

31 maj 2009 20:40

Vilka fina bilder. Visst är det häftigt ändå att dom små funnits här i nio månader nu, tänk så mycket dom lärt sig på så kort tid.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

31 maj 2009 20:52

Visst går tiden fort? Det känns som det var igår som man höll det lilla knyten i famnen.
Kul att se bilder. Själv hann jag inte ta några bilder från BB för vi hann i stort sett bara in :). Jag ringde förlossningen och sa att det gick fort och var väldigt intensivt, men dom sa att jag troligtvis skulle bli hemskickad igen.
Jo visst, 9,5 cm var jag öppen :).
Tur att det var andra gången så jag visste hur det skulle kännas och kunde stå på mig så vi fick komma in på en koll.

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

31 maj 2009 22:36

Roligt att läsa "från början" med Agnes.
Fina bilder och vilken stor mage.
Min stortjej vägde 4610 och var 54 cm lång.
Jag är ju bara 1.69 så hon var för mig (och säkert många fler) jättestor.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards