En dans med svåra steg...

Alla inlägg under maj 2009

Av Jempajenny - 13 maj 2009 15:38

Inte för att någon är intresserad men de senaste dagarna har jag nog bytt 15 bajsblöjor! Jag vet inte vad det är med skruttans mage... Det kommer när man minst anar det och då hinner vi ju inte till toan. Fler tänder...?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 13:40

Terapibassängen var fortfarande inte lagad. Men vi badade i lekdelen, vilket är minst lika kul tycker barnen. Idag var det lite mindre folk och därmed lägre ljudnivå. Det märktes att Agnes tyckte att det var skönare, eller har hon vant sig lite vid miljön. Det är i alla fall jättekul att sitta och stå i vattnet och bara plaska, plaska, plaska! 


Efter badet blev det lunch som vanligt och för en stund sedan kom vi hem. Agnes somnade i bilen och sover nu gott i sin säng. Vi får se hur länge bara. Det vore skönt om hon kunde sova någon timme till så hon orkar vara uppe till läggdags så det inte blir som igår kväll. Men det verkar nästan vara något i luften nu. Av era kommentarer att döma var det många som inte kunde somna igår och som sov dåligt i natt... Är det fullmåne eller så?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 13:34

Idag kör vi "girlie" värre! Hello Kitty från topp till tå... (nästan). Velourdress i rosa och röd tröja från H & M, och GeKåsstrumpor. Jag köpte faktiskt en mössa också i stl 74/80 men den är redan för liten till min tjockskalliga dotter...*ler* Stort huvud tyder på intelligens, eller hur var det...?

Av Jempajenny - 13 maj 2009 09:32

Agnes ligger och tar en powernap nu. Snart blir vi hämtade och styr vår kosa mot badhuset. Vi får se om terapibassängen har lagats ännu, eller om vi får vara i lekdelen av badhuset.Det är synd att bassängen är trasig då jag investerade i ett klippkort på drop-in babysimmet. Självklart trodde jag ju att det skulle gå att använda i höst också, men eftersom babysimmet kommer att drivas privat till hösten utgår drop-inverksamheten. Hittills har jag bara använt 2 av 10 ggr och det sista drop-intillfället är v. 24. Det går ju inte att utnyttja de gångerna då. Jag ska fråga idag om de kan köpa tillbaka de gånger som vi inte kan utnyttja eller om man kan få någon form av tillgodokvitto.


Det är skönt att ha lite aktiviteter idag då sambon skulle på någon fortbildning och kommer inte hem förrän 18 ikväll. Jag är så bortskämd med att han kommer hem tidigt om dagarna.


Ha det så bra idag!

Av Jempajenny - 13 maj 2009 07:19

Postis Per är också spännande...


 

Av Jempajenny - 13 maj 2009 06:57

Precis som jag anade blev det inte alls någon sovmorgon. Agnes vaknade första gången vid 03.45 (!!), jag fick gå  in och stoppa om henne. Sedan vaknade hon 04.27 nästa gång och hade hon fått bestämma hade hon tagit dag då. Men där lade jag in mitt mammaveto! Efter en 30-40 minuters brottning (bokstavligt talat!) somnade hon om en stund. Vid 06 var det dags att vakna igen och då förhalade jag uppstigandet med lite tutte. Men nu vid 06.50 var det bara att glatt stiga upp. Vi hann vinka hejdå till Teletubbies och nu tittar vi på tåget Thomas (mycket trallvänlig signaturmelodi...).


Från det ena till det andra; när går Drömmarnas trädgård på TV? 


En god morgon och härlig onsdag önskar vi er!

Av Jempajenny - 12 maj 2009 21:32

Ja, hon somnade tillslut. Kl 21.07 kom sambon ut ur hennes rum och vi får väl se när hon behagar vakna imorgon.



Av Jempajenny - 12 maj 2009 20:24

Agnes är fortfarande vaken. Hon sitter förnöjt på golvet här i vardagsrummet och leker med sina leksaker... Vid 17.30-tiden var hon så trött att hon inte kunde hålla ögonen öppna. Och naturligtvis sov hon alldeles för länge. Sambon tycker att det inte gör något för då kommer hon sova länge i morgon. Sure! Jag är helt övertygad om att hon vaknar runt 05 imorgonbitti oavsett om hon så somnar kl 23!


Hur fungerar era barn? Sover de sina timmar oberonde av när de lägger sig eller verkar de ha en inbyggd väckarklocka och vaknar då oavsett om de sovit 6 eller 16 timmar?!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards